لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید فیلتر یخچال باکیفیت و ارزان

اگر شما دارای یک یخچال با دارا بودن آب سرد کن هستید و آن را به آب شهری نیز متصل کرده اید، پس باید خیلی خوب با شرح وظایف فیلتر یخچال آشنا باشید؛ چرا که این قطعه سبب فیلتراسیون آب وارد شده به قسمت سرد کننده یخچال شما می شود و باعث می گردد تا ذرات معلق، میکروب ها و حتی بو و مزه ناخوشایند آب شهر شما نیز از بین برود و شما از آبی کاملا تصفیه شده تغذیه نمایید. برای خرید فیلتر یخچال نیاز به کسب یکسری اطلاعات مهم دارید که برای این منظور پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب حتما با مجله اینترنتی برترمکس همراه باشید.

 

معرفی انواع فیلترهای یخچال

مدل های معمولی:
فیلتر یخچال معمولی به آن هایی گفته می شود که تنها قادر به فیلتر کردن سختی و ذرات معلق آب هستند. این فیلترها با کربن فعال یا پودر ذغال پر می شوند.

مدل های آنتی باکتریال:
فیلترهای آنتی باکتریال یخچال در کنار قدرت حذف ذرات معلق و سختی آب می توانند عوامل بیماری زا و باکتری های موجود در آب را نیز برایتان از بین ببرند و آبی به مراتب سالم تر را در اختیارتان قرار دهند.

 

نکات مهم هنگام خرید فیلتر یخچال

انتخاب نوع فیلتر

  • اولین گام در خصوص خرید فیلتر یخچال توجه به نوع آن می باشد که برای این منظور توصیه می کنیم حتما به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب برای خود بپردازید.
  • ناگفته نماند که در کنار فیلترهای نامبرده شده گاهی اوقات افراد از دستگاه های تصفیه کننده آب نیز استفاده می کنند. تا بدین شکل آبی کاملا تمیز و با کمترین میزان رسوب را وارد مخزن آب سرد کن یخچال خود نمایند.
  • پیشنهاد می کنیم اگر آب محل زندگی تان از نظر پزشکی تایید شده است که آلوده می باشد، حتما به جای فیلترهای یخچالی از دستگاه های تصفیه کننده آب که مخصوص فیلتر کردن و تمیز نمودن آب هستند، استفاده نمایید.

تناسب با مدل یخچال

  • نکته دوم برای انتخاب فیلتر یخچال توجه به مدل آن و سازگاری اش با مدل یخچال شما می باشد.
  • در این خصوص توصیه می کنیم چه به هنگام خرید حضوری و چه غیر حضوری (اینترنتی) خود حتما از فروشنده در خصوص اینکه فیلتر انتخابی تان به یخچالتان می خورد یا نه سوال نمایید.
  • البته لازم به ذکر است که امروزه برخی از فیلترها از قابلیت سازگاری با هر نوع ساید بای ساید و یا یخچال های معمولی برخوردار هستند.

سایز فیلتر

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید فیلتر یخچال توجه به سایز یا بهتر است بگوییم ارتفاع آن دارد.
  • هرچقدر که ارتفاع فیلتر شما بیشتر باشد بدان معنی است که از لایه های بیشتری نیز در ساخت آن استفاده شده است و به همین منظور می توان بر روی قدرت فیلتراسیونی آن حساب بیشتری باز کرد.
  • این در حالی است فیلترهای کم ارتفاع تنها قادر به گرفتن سختی آب و ذرات معلق موجود در آن می باشد.

قابلیت های فیلتراسیونی

  • خیلی مهم است که بدانید فیلتر انتخابی شما از چه قابلیت های ممتازی برخوردار است که شما حاضر به پرداخت پول برای خرید آن شده اید.
  • برای همین توصیه می کنیم به خوبی در حین انتخاب خود به قابلیت های فیلتراسیونی محصولتان که می تواند شامل فیلتر کردن: رنگ، مزه، بو، باکتری، املاح، کلر، ذرات معلق و همچنین سختی آب باشد، توجه لازم را داشته باشید.
  • از دیگر موارد حائز اهمیت در این خصوص توجه به امر مفید یک فیلتر یخچال است که اصولا در قسمت مشخصات فنی کالا از سوی تولید کننده بایستی تعیین شده باشد.

قیمت فیلتر یخچال

  • قیمت فیلتر یخچال یا توجه به نام و برندی که آن را تولید کرده است به انضمام قابلیت های فیلتراسیونی محصول تعیین می شود.
  • فراموش نکنید که در بازار امروز ایران تا دلتان بخواهد می توانید با فیلترهای تقلبی و غیر اصل مواجه شوید.
  • پس یا اطلاعات خود را در خصوص تشخیص مدل های تقلبی از اصل بالا ببرید و یا در خرید یک فیلتر یخچال خساسیت به خرج نداده و به سراغ خرید مدل های گرانقیمت بروید که عموما اصل و مرغوب می باشند.
در ادامه این مطلب از راهنمای خرید فیلتر یخچال توجه شما را به انواع برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این فیلترها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا