کامپیوتر و تجهیزات جانبی

راهنمای خرید کامپیوتر کوچک باکیفیت و ارزان

دنیا جای کسل کننده ای می شد اگر نبودند کسانی که پیوسته در حال رشد و ترقی صنایع مختلف از جمله صنعت الکترونیک و ارتقاء قطعات دیجیتالی آن باشند؛ کامپیوترهای کوچک یا همان مینی پی سی ها (Mini PC) ثمره تلاش کسانی هستند که برای راحتی و رفاه حال بیشتر ما کاربران رایانه ای طراحی و تولید شده اند. این قبیل از دستگاه ها از مشخصه های فیزیکی (اندازه و ابعاد) به مراتب کمتری در مقایسه با کیس های بزرگ رایانه ای برخوردار هستند و بیشتر مناسب استفاده برای کسانی هستند که با کمبود جا در محیط خانه و یا محل کار خود مواجه می باشند. با ما در ادامه این مطلب از برترمکس همراه باشید تا شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید کامپیوتر کوچک آشنا نماییم.

 

معرفی انواع Mini PC ها

مدل نیمه آماده

  • این نوع از کامپیوتر کوچک قابل ارتقاء و سفارش سازی از سوی شخص خریدار مطابق با نیاز و سلیقه او می باشد.
  • می توان هارد دیسک، حافظه و حتی CPU دستگاه را مطابق با نوع نیاز خود تغییر دهید.
  • همچنین می توانید در صورت تمایل از کارت گرافیک جانبی نیز بر روی دستگاهتان استفاده کنید.
  • بطور کلی این مدل از محصولات دارای سخت افزارهایی با قابلیت جداسازی و همچنین ارتقاء می باشند.

مدل کامل

  • کامپیوترهای کوچک کامل که به آنان فول سیستم نیز گفته می شود همه چیز تمام هستند و دیگر اجازه دخل و تصرف سلیقه به کاربران و خریداران خود را نمی دهند.
  • این مدل از محصولات با همان خصوصیات سخت افزاری که تولید کننده برایشان در نظر گرفته شده است به بازار عرضه می شوند.
  • لذا بایستی جهت جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی خود برای خرید این مدل از دستگاه ها نهایت دقت خود را به خرج دهید.
  • مینی پی سی های کامل بیشتر مناسب کسانی هستند که خیلی از دنیای رایانه ها اطلاع ندارند و تنها به دنبال خرید دیوایسی هستند که بلافاصله آن را از جعبه خارج کرده و با اتصال به برق و مانیتور خود از آن استفاده نمایند.

 

نکات مهم هنگام خرید کامپیوتر کوچک

انتخاب نوع

اولین نکته در خصوص خرید کامپیوتر کوچک توجه به نوع آن است که برای این منظور شما می توانید با مطالعه بخش قبلی از همین مطلب به خوبی مشخص کنید که تمایل به خرید یک مینی پی سی نیمه آماده دارید و یا یک فول سیستم می تواند نیاز شما را پاسخگو باشد.

وزن و اندازه دستگاه

مورد بعدی که باید در انتخاب کامپیوتر کوچک به آن توجه کنید، ابعاد و وزن محصول انتخابی شما می باشد. فراموش نکنید که کیفیت و ظرفیت قطعات به کار رفته در ساخت یک مینی پی سی است که وزن و ابعاد آن را مشخص می کند. پس اگر یک گیمر و یا یک کاربر حرفه ای از سیستم های رایانه هستید، باید به سراغ خرید محصولاتی بروید که نسبتا بزرگتر و سنگین تر از مدل های دیگر موجود در بازار می باشند.

پردازنده مرکزی

همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، پردازنده مرکزی یا همان CPU در سیستم های کامل از سوی کمپانی سازنده و در مدل های نیمه آماده از سوی شما می تواند دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی شود که البته در این خصوص شما باید در صورت تمایل به استفاده از دیگر پردازنده های مرکزی بر روی سیستم تان به تناسب و سازگاری آن با دیگر قطعات موجود بر روی مادربرد دستگاهتان توجه داشته باشید.

گرافیک دستگاه

این مورد نیز همچون نکته قبل بسته به نیمه آماده و یا کامل بودن نوع کامپیوتر کوچک شما می تواند ثابت و یا قابل تغییر باشد. منتهای مراتب چیزی که در این خصوص باید به آن توجه کنید، گرافیکی است که از سوی تولید کننده بر روی سیستم مورد نظر شما نصب شده است و نهایتا شما بتوانید حتی با خرید مدل های نیمه آماده نیز از کارت های گرافیک جانبی در کنار آن استفاده کنید. علاقه مندان به انجام باز های روز دنیا و کارهای سنگین گرافیکی بایستی به این مورد توجه ویژه ای داشته باشند.

رم و هارد دیسک

اگر می خواهید سیستم کوچک و نُقلی شما زود به زود هنگ نکند و از قابلیت مناسبی جهت ذخیره سازی و بارگذاری اطلاعات شما نیز برخوردار باشد، سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که در تناسب با حجم اطلاعات مصرفی شما باشد. امروزه هم Mini PC های فول سیستم و هم نیمه آماده با ظرفیت های مختلفی در این خصوص طراحی و به بازار عرضه شده اند.

درگاه های ارتباطی

از دیگر فاکتورهای اساسی و مهم در خصوص انتخاب و خرید کامپیوترهای کوچک توجه به درگاه های ارتباطی تعبیه شده در پنل پشت و جلوی محصول است. با توجه به نحوه اتصال دستگاه ها و گجت های هوشمند امروزی توصیه می کنیم که حتی المقدور به سراغ خرید مینی پی سی هایی بروید که از دو یا سه پورت USB، درگاه HDMI ،VGA و LAN و همچنین خروجی صدا و بلوتوث و Wi-Fi برخوردار باشد.

سیستم عامل

اینکه دستگاه انتخابی شما مجهز به سیستم عامل باشد و یا نباشد موضوعی است که فقط و فقط مربوط به سلیقه و نظر شما می شود. با این حال اما توصیه می کنیم برای سهولت در استفاده و راحتی هرچه بیشتر خودتان هم که شده به سراغ خرید سیستم هایی بروید که بصورت دیفالت بر روی خود از یک نسخه کاملا بروز ویندوزی برخوردار است.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید کامپیوتر کوچک توجه شما را به انواع برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این کامپیوترها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا