کامپیوتر و تجهیزات جانبی

راهنمای خرید انواع کابل HDMI باکیفیت

اگر فکر می کنید همه کابل های رابط از نوع HDMI دارای عملکردی یکسان هستند و هیچ فرقی بین آن ها وجود ندارد و تنها این طول یا همان متراژ کابل آنان است که باعث می شود شما تصمیم به خرید و یا عدم خرید این مدل از کابل های ارتباطی نمایید، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا هر یک از کابل های اچ دی ام آی دارای خصوصیاتی ویژه و منحصر به فرد برای خود هستند که تنها انتخاب درست آنان باعث می شود تا شما بتوانید به انتقال صحیحی از صوت و تصویر خود در سیستم های دیجیتالی تان دست پیدا کنید. با برترمکس در ادامه این مطلب از آن همراه شوید تا با نکاتی مهم در خصوص خرید کابل HDMI آشنایی پیدا نمایید.

 

نکات مهم هنگام خرید کابل HDMI

تعیین نوع

اولین اقدام در خصوص خرید کابل HDMI توجه به نوع آن است و در حقیقت وقتی شما به فروشگاهی برای خرید یک کدام از این مدل کابل ها مراجعه می کنید، این سوال از سوی فروشنده که برای چه منظوری به دنبال خرید یک کدام از این رابط ها هستید از شما پرسیده خواهد شد که این پرسش را به هنگام خرید اینترنتی خودتان باید از خود بپرسید؛ ما در بازار کابل های مختلفی مخصوص تلویزیون ها، کنسول های بازی، پرینترها، پخش های کننده های صوتی و تصویری و دیگر گجت های هوشمند داریم که هر یک از یکسری توانایی های ویژه برخوردارند.

فرمت پشتیبانی

فاکتور دومی که برای انتخاب کابل HDMI باید به آن توجه نمایید، فرمت قابل پشتیبانی کابل است که می تواند از Full HD و ۲K و یا ۴K پشتیبانی نماید. انتخاب هر یک از این فرمت ها بسته به سیستم دیجیتالی است که شما از آن در خانه و یا محل کارتان استفاده می نمایید.

طول کابل

و اما بدیهی ترین نکته ای که در هنگام خرید کابل HDMI بایستی آن را مد نظرتان قرار دهید، طول کابل است که برای این منظور می بایست به فاصله دستگاه هایی که قرار است بواسطه این رابط صوتی و تصویری به یکدیگر متصل شوند، طول کابل مورد نیازتان را تعیین نمایید. کابل های اچ دی ام آی امروزه در انواع و اقسام طول ها در بازار کشورمان به چشم می خورند.

سرعت انتقال دیتا

معمولا سرعت انتقال دیتا یا همان اطلاعات از طریق این کابل های ارتباطی بر روی آنان و یا حتی در بخش مربوط به ویژگی های محصول نیز درج نمی شود و تنها تعداد محدودی از این قبیل محصولات هستند که این میزان سرعت را بصورت واضح و شفاف بر روی بدنه و یا در قسمت توضیح فروشگاهی خود درج نموده اند. به هر حال، توجه داشته باشید که سرعت انتقال دیتا بایستی با سطح تکنولوژی سیستم مصرفی شما در تناسب باشد وگرنه در هنگام استفاده و اتصال کابل دچار مشکلات عدیده ای خواهید شد!

قیمت کابل HDMI

خیالتان از بابت قیمت کابل HDMI راحت باشد و تنها به این فکر کنید که آیا رابطی که قصد خرید آن را کرده اید برایتان کارساز است و یا باز شما را در اتصال صوت و تصویر یک از دستگاه دیجیتالی به یک دستگاه دیجیتالی دیگر دچار مشکل خواهد کرد؛ در ادامه توجه شما را به یکسری از مدل های برتر کابل های اچ دی ام آی جلب می نماییم.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید کابل HDMI توجه شما را به انواع برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این کابل ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.
۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا