لوازم خانگی برقی

راهنمای خرید انواع کولر گازی اصل و ارزان

شاید بتوان گفت تنها چیزی که با توجه به گرمای فصل تابستان می تواند برای ما انسان ها خوشایند قلمداد شود، حس کردن یک باد خنک در زیر سقف خانه خودمان است که این باد می تواند توسط وسایل مختلفی برای ما ایجاد شود که یکی از این وسایل، کولرهای گازی هستند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در فرآیند طراحی و ساخت این قبیل کولرها پروسه خرید آنان کمی سخت و پیچیده شده است و به همین منظور برترمکس قصد دارد تا در این مطلب شما با را نکاتی مهم در خصوص خرید کولر گازی مناسب با نوع نیاز و بودجه مورد نظرتان آشنا نماید.

 

آشنایی با انواع مختلفی از کولر گازی

پیش از پرداختن به موارد مهمی که بهتر است قبل از انتخاب و خرید این نوع از محصولات سرمایشی به آن ها توجه کنیم، باید با انواع مختلفی از کولرهای گازی آشنا شویم تا در وهله اول بدانیم بایستی به دنبال چه نوع از این کولرها برویم. انواع کولرهای گازی به شرح زیر می باشد:

  • کولر اسپلیت: محبوب ترین و پر فروش ترین مدل کولرهای گازی، کولرهای اسپلیت هستند که هم از نظر قیمتی مقرون به صرفه بحساب آورده می شوند و هم از مصرف برق منطقی برخوردار هستند. استفاده از این نوع کولرهای سرمایشی نیاز به یک مکان همیشگی دارد و بایستی به تکنسین کار و یا نصاب ماهر این محصول را برایتان در جای مورد نظر شما نصب نماید. ناگفته نماند این مدل از کولرها دارای چرخه معکوس؛ یعنی ایجاد باد گرم در زمستان و باد سرد در تابستان برخوردار می باشند.
  • کولر پنجره ای: این مدل از کولرهای گازی از مناسب ترین انتخاب های ممکنه برای خنک سازی فضاهای محدودی همچون اتاق های خانگی و یا اداری می باشد و هیچ نیازی به کابل کشی و کانال کشی برای آن وجود ندارد. قیمت این قبیل محصولات کم و توان سرمایشی آنان بالا می باشد و از میزان صدای خروجی، مصرف برق و همچنین وزن بسیار زیادی نیز برخوردار هستند.
  • کولر ایستاده: از کولرهای گازی در مدل ایستاده بیشتر در زمینه های صنعتی و یا محیط های خانگی که مستاجران در آنان ساکن هستند و اجازه ایجاد تغییرات بر روی دیوار و در و پنجره ها را ندارند، استفاده می شود. کاربرد بیشتر این نوع از محصولات سرمایشی در اماکن پر تردد نظیر: مساجد، پایانه های مسافربری، هایپرهای زنجیره ای و … می باشد.

 

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی

  • انتخاب مدلی مناسب: همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، کولرهای گازی دارای انواع مختلفی از مدل ها هستند که شما باید با توجه به میزان بودجه و همچنین محیطی که قرار است از این نوع وسایل سرمایشی در آن استفاده نماید، اقدام به انتخاب و خرید کولر گازی مناسب برای خود کنید.
  • تعداد مورد نیاز: یکی از اساسی ترین دغدغه های شما خریداران قطعا این است که برای خانه ای با متراژ بالای خود نیاز به چند عدد کولر گازی خواهید داشت! برای رسیدن به یک جواب منطقی و درست هیچ راهی جز مشورت کردن با کارشناسان متخصص و کسانی که دارای تجربه ای بالاتر از شما هستند، وجود ندارد؛ پس لطفا پیش از تعیین تعداد کولرهای مورد نیازتان، حتما با افراد متخصص مشورت نمایید و خساستی در این میان به خرج ندهید!
  • زیبایی ظاهری: نکته مهم دیگری که در خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، ظاهر محصول است. یادتان باشد هر مدل از این نوع محصولات سرمایشی را که خریداری نمایید، باید تا مدت ها جلوی چشم شما باشند و حتی اسپلیت هایی که بصورت دائم بر روی دیوار نصب می شوند باید از زیبایی ظاهری و طراحی مناسبی در قسمت پنل بیرونی خود برخوردار باشند.
  • توان خنک کنندگی: یکی از مهمترین و جدی ترین مواردی که باید در هنگام خرید کولر گازی به آن توجه کنید، توان سرمایشی یا همان خنک کنندگی آن می باشد که با واحد BTU بیان می شود و اصولا مضربی از عدد ۱۰۰۰ است. خریداران عزیز توجه داشته باشند که انتخاب یک کولر با توان خنک کنندگی مناسب باعث می شود تا دمای محیط شما نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم! همچنین در مصرف برق شما نیز موثر است و با توجه به جذب رطوبت اتاق و تبدیل نمودن آن به آب در کولرهای گازی، اتاق شما همیشه از میزان رطوبت نسبی برخوردار است و این امر سبب تنفس راحت تر شما خواهد شد.
  • نوع کمپرسور: مورد بعدی که البته خیلی نیازی نیست شما ذهنتان را به آن مشغول کنید و صرفا ما برای آن دسته از خریدارانی این مورد را تشریح می کنیم که کمی تخصصی تر به فکر انتخاب و خرید یک مدل از کولرهای گازی هستند، نوع کمپرسورهای موجود در آنان می باشد. بطور کلی تولید کنندگان امروزه از ۳ مدل کمپرسور روتاری، اسکرول و پیستونی بیش از دیگر مدل کمپرسورها در محصولات خود استفاده می کند که هر یک دارای مزایا و قطعا معایبی نیز می باشند و بهتر است در صورت برخورداری وسواس فکری، قدری در خصوص هر یک از این مدل کمپرسورها تحقیقات مفصلی را انجام دهید.
  • مطبوع یا نامطبوع بودن فرآیند محصول: امروزه در ساخت کولرهای گازی از فیلترهای مختلفی استفاده می شود که وجود این فیلترها سبب از بین بردن ذرات مضر، آلودگی های موجود در هوا، نابودی میکروب ها و باکتری و غیره می شود و در یک کلام سبب مطبوع شدن هوای اتاقتان برای تنفس خواهند شد.
  • توجه به اینورتر (Inverter): اگر به دنبال کاهش مصرف برق محصول سرمایشی خود هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به دنبال کولرهای اینورتردار باشید؛ زیرا در این مدل محصولات، با افزایش دمای محیط، موتور کولر خاموش نمی شود و تنها دوره چرخش آن آرامتر از قبل خواهد شد که همین عدم خاموش و روشن شدن تکراری موتور، سبب ایجاد کاهش چشمگیری در مصرف برقتان خواهد شد. ناگفته نماند که قیمت کولرهای گازی اینورتردار در مقایسه با کولرهای گازی معمولی قدری بیشتر است.
  • مصرف برق و EER: لطفا به هنگام خرید کولر گازی به درجه مصرف برق آن و همچنین فاکتور EER؛ یعنی نرخ تبدیل انرژی الکترونیکی به سرما توجه کنید. هرچه عدد EER محصول مورد نظرتان بیشتر باشد، دستگاه شما از قدرت سرمایشی بهتری برخوردار است.
  • توان خروجی باد: اگر بخواهیم این نکته را خیلی راحت و شفاف توضیح دهیم، باید بگوییم به میزان پرتاب باد توسط کولر که اصولا بر حسب متر نیز بیان می شود، توان خروجی باد گفته می شود. از قلم نیافتد هرچه توان خروجی باد محصول مورد نظر شما بیشتر باشد، کیفیت ساخت آن بهتر است. همچنین بهتر است از خرید کولرهایی که قدرت پرتاب باد توسط آنان زیر ۱۰ متر است نیز اجتناب نمایید.
  • میزان صدا: نکته بعنی که بهتر است در هنگام انتخاب و خرید کولر گازی به آن توجه کنید، میزان صدای تولید شده به هنگام آغاز به کار و فعال بودن آن می باشد. برای این منظور بهتر است اگر به دنبال یک خواب راحت و یا یک محیط آرام هستید به فکر خرید مدل هایی باشید که میزان صدای آنان بسیار کم باشد. میزان صدا در بخش دفترچه راهنما و با واحد db بیان شده است.
  • امکانات جانبی: توجه به امکانات جانبی کولرهای گازی نیز از دیگر مواردی است که باید در خرید خود به آن دقت داشته باشید. وجود ریموت کنترل، قابلیت چرخش پره ها بصورت عمودی و افقی، فیلتراسیون هوا، دفع حشرات موزی، سیستم روشن و خاموش اتوماتیک و غیره از این دست موارد بحساب می آیند.
  • قیمت کولر گازی: توصیه می کنیم بیشتر از آنکه به قیمت کولر گازی جهت خرید آن توجه کنید، به سایر نکات و موارد مهمی که در این مطلب ما به شما معرفی کرده ایم، توجه کنید تا بتوانید موفق به رقم زدن یک خرید خوب و هوشمندانه برای خود و دیگر اعضای خانواده تان شوید.
تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید کولر گازی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از انواع کولر گازی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این کولرهای گازی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.
۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا