لوازم آرایشی

راهنمای خرید سایه چشم خوشرنگ و زیبا

سایه چشم یکی از محصولات آرایشی پر مصرف نزد بانوان است که می توانند با بهره گیری درست از آن و انتخابی رنگ مناسب عمق بسیار زیادی به نفوذ چشمان خود در مخاطبینشان ایجاد نمایند و حسابی ظاهر صورت خود را جذاب تر از قبل کنند. برای این منظور شما خانم های گرامی نیاز به شناخت از انواع سایه های چشم و همچنین فاکتورهای موثر در انتخاب هرچه بهتر آنان دارید که برای این مهم پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب با برترمکس همراه باشید.

 

آشنایی با انواع مختلفی از این مدل محصولات آرایشی

سایه پودری: سایه های چشم پودری از جمله محبوب ترین و پر فروش ترین سایه های موجود در بازار هستند که هم بصورت تکی بفروش رسانده می شوند و هم در پالت هایی ترکیبی؛ استفاده از این مدل محصولات آرایشی حتی برای آنانی که اولین بار است از آن استفاده می کنند نیز بسیار راحت است. از این مدل سایه چشم می توان هم با استفاده قلم مو و هم بصورت دستی استفاده نمود.

سایه پودری پیگمنت: این نوع از سایه های چشم برخلاف مدل های پودری اصلا از انسجام درونی بالایی برخوردار نیستند و به همین خاطر باید کمی حرفه ای شده باشید تا بتوانید از این مدل سایه ها استفاده نمایید. همیشه یادتان باشد قبل از استفاده از این سایه ها باید از کرم های زیرسازی استفاده نمایید.

سایه مدادی: خب همانطور که از نام این محصولات آرایشی نیز مشخص است دارای ظاهری همچون مداد هستند و دقیقا مثل در دست گرفتن یک مداد نیز باید با آن ها عمل کرد. از سایه چشم های مدادی می توان برای ایجاد سایه های خطی استفاده کرد. برخی از این محصولات بصورت مومی هستند و راحت پاک می شوند اما برخی دیگر مات هستند و برای پاکسازی آن ها نیاز است که قدری بیشتر تلاش کنید.

سایه کرمی: اگر قصد دارید تا با ترکیب کردن چند سایه به رنگ دلخواه خود برای آرایش هرچه زیباتر چشمانتان دست پیدا کنید، توصیه می کنیم از سایه های کرمی برای این منظور استفاده نمایید. این نوع از سایه ها به راحت ترین شکل ممکن با دیگر سایه ها از هر نوعی که باشند ترکیب می شوند.

تنها عیب سایه های کرمی این است که اولا با مالیده شدنشان بر روی پوست، چین و چروک های بالای پلک را بیشتر نمایان می سازند و به همین خاطر نیاز است که در ابتدا از کرم های زیرسازی مناسب استفاده کرد و دوما در فصول گرم سال نباید از آن ها استفاده کرد؛ زیرا ذوب شده و آرایش زیبای چهره تان را خراب می کند.

سایه مایع: سایه چشم مایع بهترین گزینه برای کسانی است که به تازگی کار با محصولات آرایشی و بهداشتی را فرا گرفته اند. این مدل از سایه ها حتی راحت تر از مدل های پودری نیز بر روی فاصله پلک بالا تا ابروی شما قرار می گیرند و حتی شما می توانید پس از آن از مدل های پودری نیز استفاده کنید و جذابیتی دو چندانی رو متوجه چشمان خود کنید. خریداران عزیز توجه داشته باشید که تنها عیب بزرگ این نوع از محصولات، خشک شدن سریع آنان می باشد و به همین خاطر توصیه می کنیم از سرعت عمل نسبت بالایی برای استفاده از آن ها برخوردار باشید.

 

نکات مهم هنگام خرید سایه چشم

انتخاب مدل سایه چشم

  • اولین نکته در خصوص خرید سایه چشم توجه به مدل آن می باشد که برای این منظور توصیه می کنیم به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب بپردازید.
  • ما در قسمت قبل شما را با مهمترین مدل های موجود از سایه های چشم آشنا کردیم و حال باید دید که شما بانوان عزیز برای استفاده خود کدام یک را انتخاب خواهید کرد.

تناسب با رنگ پوست

  • نکته دوم برای انتخاب سایه چشم توجه به رنگ پوست شما است که برای این منظور باید به رنگ رگ هایتان در روشنایی روز و یا سوختن پوستتان یا راحت برنزه شدن آن توجه کنید.
  • چنانچه پوست شما در زیر نور آفتاب می سوزد و یا رنگ رگ هایتان از روی پوست آبی و بنفش احساس می شود، رنگ پوست شما سرد است.
  • اگر رنگ رنگ هایتان سبز بحساب آید، تم پوستی شما گرم می باشد و اگر هیچ کدام نباشد رنگ پوست شما خنثی است.
  • برای پوست های گرم سایه چشم هایی در رنگ های سبز روشن، صورتی، مرجانی، برنزی و …. مناسب هستند.
  • برای پوست هایی با تم رنگی سرد نیز سایه هایی در رنگ های بنفش، یاسی، آبی، نقره و … ایده آل است.
  • در صورتی که ته رنگ پوست شما از نوع خنثی باشد می توانید از هر نوع سایه ای برای زیبایی بیشتر و بهتر چشم هایتان استفاده کنید و با هیچ محدودیتی مواجه نیستید.

تناسب با رنگ چشم

  • فاکتور مهم بعدی که می تواند کمک کننده شما در انتخاب یک سایه چشم ایده آل باشد، توجه به تناسب آن با رنگ چشم هایتان می باشد.
  • برای این منظور بهتر است اگر از چشمانی خاکستری برخوردار هستید از سایه های دودی استفاده کنید.
  • اگر دارای چشمانی آبی هستید به سمت و سوی سایه های روشن و اگر رنگ چشمانتان سبز است از سایه های کمرنگ استفاده نمایید.
  • چنانچه چشمانتان به رنگ قهوه ای است نیز توصیه می کنیم از سایه های متالیک و براق برای این منظور استفاده نمایید تا جذابیت چشمان خود را بسیار بیشتر از قبل نمایید.

تناسب با رنگ مو

  • برای اینکه بتوانید از یک آرایش صورت فوق العاده نیز خود را برخوردار کنید، توصیه می کنیم به تناسب آن با رنگ مویتان هم توجه لازم را داشته باشید.
  • برای این منظور بهتر است در صورت داشتن موهایی مشکی و یا قهوه ای از سایه هایی همچون زرد: بنفش، آبی و … استفاده کنید.
  • اگر موهایتان بلوند است از سایه چشم های تیره و مات برای این منظور استفاده نمایید و چنانچه موهایتان قرمز و یا قهوه ای مایل به آن است از سایه چشم هایی کدر بهره گیری نمایید.

تکی یا پالتی

  • اینکه سایه چشمتان بصورت تکی باشد و یا بخواهید مدل های پالتی را برای آن انتخاب کنید، موردی است که بسته به سلیقه و نظر خودتان دارد.
  • اگر از دسته کسانی هستید که در انتخاب برای تعیین رنگ محصولات آرایشی تان دچار سختی هستید از رنگ های تکی و اگر عاشق ترکیب کردن آنان برای بدست آمدنت یک رنگ متفاوت می باشید، از پالت های ترکیبی استفاده نمایید.
  • از نظر قیمتی نیز یادتان باشد که پالت های ترکیبی به مراتب گرانتر از سایه چشم های تکی می باشند.

قیمت سایه چشم

  • قیمت سایه چشم با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود.
  • یادتان باشد که سایه یکی از ارکان مهم آرایش چشم ها است و به همین خاطر باید با دقت کامل به سراغ خرید آن بروید.
  • سعی کنید همیشه سایه های چشم خود را از برندهای مطرح و معتبر تهیه کنید که امتحان خود را پس داده اند.
  • این را هم فراموش نکنید که محصولات آرایشی و بهداشتی حتما باید دارای مجوز رسمی از سوی سازمان غذا و داروی کشورمان باشند تا خدایی ناکرده استعمال و مصرف آن ها سبب بروی صدماتی در آینده برایتان نشود!
در ادامه این مطلب از راهنمای خرید سایه چشم توجه شما را به انواع برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این محصولات آرایشی از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا