کامپیوتر و تجهیزات جانبی

معرفی و خرید مودم ۴G ارزان باکیفیت و سریع

سرعت پیشرفت صنعت ارتباطات و فناوری امروزه به حدی است که اصلا نمی شود در موردش حرف زد! تا بخواهید از یک نسل ارتباطی سر در بیاورید و به سراغ فهم نقاط ضعف و قدرت آن بروید، نسل جدیدتری از دستگاه های ارتباطی خصوصا در حوزه اینترنت و وب به بازار عرضه می شود که مودم های فور جی یکی از بهترین و صد البته محبوب ترین آن ها هستند. برای خرید مودم ۴G ابتدا بهتر است کمی با نکات مهم مخصوص به آن آشنایی پیدا نمایند و سپس متناسب با بودجه و انتظارات خود اقدام به خرید یک دستگاه ایده آل برای استفاده خود در منزل و یا محیط کاری تان نمایید، پس با برترمکس همراه باشید.

 

انواع مودم فور جی

۱- مدل همراه

  • این نوع از مودم ۴G بیشتر مناسب کسانی می باشد که پیوسته در حال جا به جایی بوده و نمی خواهند حتی برای یک لحظه از سرعت بالای اینترنت بی بهره بمانند!
  • معمولا مدل های همراه از یک درگاه مخصوص جهت وارد نمودن سیمکارت با قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت برخوردارند.
  • با این حال مدل هایی نیز در بازار وجود دارند که از وجود چنین درگاهی بر روی خود بی بهره بوده و شما بایستی با استفاده از یک دانگل (USB ارتباطی) سیمکارت مورد نظر خود را وارد آن کنید.
  • ناگفته نماند این قبیل از مودم ها حتما باید از وزنی کمتر از ۳۰۰ گرم برخوردار باشند.
  • مودم های همراه با قابلیت پشتیبانی از هر نسل اینترنتی که باشند عمدتا با باتری هایی قابل شارژی کار می کنند.

۲- مدل ثابت

  • مودم های ثابت ۴G برخلاف نوع قبلی گفته شده بیشتر برای منازل و دفاتر کار اداری و سازمانی مناسب هستند.
  • این قبیل از دستگاه های ارتباطی همگی از شیار مخصوص وارد نمودن سیمکارت برخوردارند.
  • اندازه و وزن این قبیل از مودم ها در مقایسه با نوع قبلی بیشتر است.
  • معمولا این دسته از مودم ها بصورت سیمی به تامین برق مورد نیاز خود می پردازند.
مودم 3G/4G قابل حمل ایرانسل مدل FD-i40 B1 به همراه سیم کارت 4g و 20 گیگابایت اینترنت یک ماهه

مودم ۳G/4G قابل حمل ایرانسل مدل FD-i40 B1 به همراه سیم کارت ۴g و ۲۰ گیگابایت اینترنت یک ماهه

۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان
  • رابط‌ها: RJ-45 LAN ، شیار سیم کارت
نمایش محصول

 

نکات مهم هنگام خرید مودم ۴G

انتخاب نوع

نخستین نکته در خصوص خرید مودم ۴G توجه به انتخاب نوع آن است که می تواند بصورت ثابت و یا غیر ثابت (مودم همراه) باشد. انتخاب در این خصوص بسته به شرایط کاری و نیاز شما کاربران دنیای اینترنت دارد.

نوع اتصال

مورد دوم برای انتخاب مودم ۴G مربوط به نوع اتصال مودم می شود که یا بصورت بی سیم است و یا بصورت سیمی به سیستم و دیوایس مورد نظر شما متصل می شود. البته امروزه اغلب مودم های فور جی از قابلیت اتصال وای فای و بدون سیم برخوردار هستند که همین امر سبب راحتی در انتخاب و خرید شما عزیزان خواهد شد.

سرعت انتقال دیتا

منظور ما از سرعت انتقال دیتا در واقع همان سرعتی است که مودم شما از آن جهت دانلود و یا آپلود فایل های متنوع و مورد نظر شما عزیزان ساپورت می نماید. توجه به این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برای تک تک خریداران مودم های فور جی دارد.

شیار کارت حافظه

اگر مودم شما از شیار کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی تا ظرفیت بخصوصی برخوردار باشد، شما می توانید بدون هیچگونه زحمتی و تنها با وارد کردن کارت حافظه سازگار با مودم خود، تمامی فایل ها و اطلاعاتی که می خواهید بر روی چند دستگاه مختلف اجرا کنید را داشته باشید. فراموش نکنید که قرار نیست همه مودم ها مجهز به این شیار باشند.

حداکثر دیوایس قابل پشتیبانی

از دیگر نکات برجسته در خصوص خرید مودم ۴G مربوط به حداکثر کاربر یا همان دیوایس قابل پشتیبانی از سوی مودم است که اصولا در مدل های همراه تا ۵ نفر و در مدل های ثابت نیز تا ۳۰ نفر را می توانیم در این زمینه تخمین بزنیم. البته فراموش نکنید که هرچه تعداد استفاده کنندگان از مودم بصورت همزمان بیشتر باشد، امکان بهره گیری از حداکثر توان محصول پایین تر می آید!

بُرد آنتن دهی

حتی اگر بهترین و قوی ترین مودم دنیا را هم بخرید اما نتوانید بسته به هر دلیلی سیستم خود را در شعاع آنتن دهی آن قرار دهید، هیچ به کارتان نخواهد آمد؛ پس حواستان را خوب جمع کنید تا بدانید مودمی که می خواهید آن را تهیه کنید از چه میزان بُرد آنتن دهی برخوردار است.

ناگفته نماند این موضوع بیشتر برای کسانی که به دنبال خرید مودم جهت استفاده در محیط های وسیع همچون ارگان ها و سازمان ها هستند، حائز اهمیت می باشد.

منبع تغذیه

همانطور که در بخش آشنایی با انواع مودم های ۴G نیز برایتان شرح دادیم، مودم ها می توانند یا باتری خور با قابلیت شارژ پذیری باشند و یا از برق شهری بواسطه ارتباط دهنده سیمی خود بهره گیری نمایند. انتخاب میان این دو موضوع نیز از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از پرداخت پولتان به آن توجه لازم را داشته باشید.

مودم روتر 4G همراه اول مدل Utel-L443 به همراه سیمکارت اعتباری و 300 گیگابایت اینترنت

مودم روتر ۴G همراه اول مدل Utel-L443 به همراه سیمکارت اعتباری و ۳۰۰ گیگابایت اینترنت

۲,۳۹۸,۰۰۰ تومان
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما ، کابل برق
  • رابط‌ها: RJ-45 LAN ، شیار سیم کارت
  • قابلیت‌های مودم و روتر: نشانگر LED
نمایش محصول

 

امکانات جانبی

وجود دکمه های مختلف بر روی مودم، برخورداری آن از صفحه نمایشگر جهت نشان دادن قدرت و سرعت اینترنت، دریافت SMS، برخورداری از اپلیکیشن همراه، نشانگر LED و دیگر مواردی از این دست همگی از جمله امکانات جانبی مودم های امروز دنیا هستند که وجود هر کدامشان می تواند قیمت محصول مورد نظر شما بصورت صعودی افزایش دهید.

قیمت مودم ۴G

بی اغراق ما هر آنچه که بر روی قیمت مودم ۴G تاثیرگذار است را در طول این مطلب برایتان توضیح دادیم و حال این شما هستید که باید متناسب با نوع نیاز و همچنین میزان بودجه ای که برای این منظور در نظر گرفته اید یک مودم خوب و باکیفیت را برای خود برگزینید.

 

راهنمای نگهداری از مودم ۴G

  • در وهله اول توصیه می کنیم برای نگهداری و افزایش طول عمر مودم ۴G خود حتما قبل از روشن کردن آن به مطالعه دقیق دفترچه راهنمایی مودم بپردازید.
  • سعی کنید هر هفته یکبار و حتی اگر محل قرارگیری مودم در جایی همچون جلوی پنجره است و امکان ورود گرد و غبار به داخل آن بسیار زیاد است؛ هر هفته اقدام به تمیزی کامل مودم مصرفی خودتان کنید.
  • همواره حواستان باشد تا تعداد دستگاه های متصل به مودم بیشتر نشود که اگر بشود تنها عمر مودمتان را کوتاه خواهید کرد!
  • بهتر است برای جلوگیری از سوختن مودم آن را بواسطه یک محافظ جریان الکتریکی به برق محل زندگی و یا کار خود خصوصا در نقاطی که نوسان برق بسیار زیاد است، متصل نمایید.
  • در هنگام جا به جا کردن مودم نهایت سعی و دقت خود را به خرج داده و از وارد کردن فشار جانبی حتی بر روی مودم های همراه نیز اجتناب نمایید.
  • هیچگاه مودم خود را در کنار محصولات گرمایشی و سرمایشی قرار ندهید.
  • در صورت بروز خرابی در مودم مورد استفاده تان همیشه با یک متخصص مشورت کنید.
  • همچنین چنانچه قرار است برای چند روز از خانه و محل کار خود دور باشید، بهتر است مودم خود را خاموش کرده و از روشن گذاشتن آن بصورت سالیانه که متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی این عمل را انجام می دهند، خودداری نمایید.
مودم روتر 4G تی پی-لینک مدل M7350-V7

مودم روتر ۴G تی پی-لینک مدل M7350-V7

۳,۰۹۰,۰۰۰ تومان
  • رابط‌ها: microUSB ، شیار سیم کارت ، شیار کارت حافظه MicroSD
  • امکانات‌ مودم و روتر: باتری
نمایش محصول

 

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بهترین مودم ۴G مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین مودم ۴G ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را در برترمکس جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.
۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا