بهداشت و حمام

راهنمای خرید مینی واش باکیفیت و ارزان

مینی واش یا کهنه شور یک نوع ماشین لباسشویی کوچک و سبک برای شستن لباس هایی با حجم کم و یا بهتر است بگوییم پوشاک مخصوص نوزادان است که امروزه از آن حتی در سوئیت های کوچک و یا خانه های دانشجویی نیز بسته به عدم وجود فضای کافی استفاده می شود و به دقت مسئول انجام عمل شستشوی البسه ما قرار می گیرد. خرید مینی واش با توجه به وجود مدل های مختلفی که امروزه در بازار موجود می باشد، کمی سخت و پیچیده به نظر می آید؛ به همین خاطر برترمکس تصمیم دارد تا در این مقاله از خود شما را با انواع مینی واش ها و همچنین نکات مهم در خرید آنان آشنا نماید.

 

آشنایی با انواع مینی واش ها

با اینکه همچنان این ذهنیت میان خریداران کهنه شورها وجود دارد که تنها بایستی از این محصولات جهت شستن لباس های کوچک و حساس نوزادان استفاده کرد اما باید بگوییم امروزه با توجه به زندگی آپارتمانی و عدم وجود فضای کافی برای قراردادن ماشین های غول پیکر لباسشویی، بهتر است خانواده های کم جمعیت از مینی واش ها برای انجام شستشوی لباس های خود استفاده نمایند که هم از نظر قیمت به صرفه تر است و هم به لحاظ مصرف انرژی! این نوع از محصولات دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

  • مینی واش ساده: این نوع از محصولات فاقد سبد خشک کن هستند و بایستی بعد از انجام عمل شستشوی لباس ها خودتان با دست اقدام به آبگیری آن ها نمایید. از وزن به مراتب کمتری نسبت به دیگر مینی واش ها برخوردار هستند و می توان به راحتی آن ها را جا به جا نمود.
  • مینی واش دوقلو: تفاوت این نوع مینی واش با مدل قبلی در وجود محفظه خشک کن آن است. در حقیقت شما می توانید با خرید یک محصول دوقلو بصورت همزمان از یک سبد آن برای شستشو و یک سبد دیگر برای آبگیری و خشک کردن لباس هایتان استفاده نمایید. لازم به ذکر است وزن این مینی واش ها اصولا بین ۱۰ تا ۱۳ کیلوگرم می باشد.
  • مینی واش اتوماتیک: مدرن ترین نوع از این ماشین های کوچک لباسشویی هستند. با برخورداری از یک صفحه نمایشگر اجازه انتخاب برنامه شستشو با توجه به حجم، جنس و میزان کثیفی لباس ها را می دهند. از سیستم پُرزگیر خودکار برخوردار هستند و با ورود میزان آب مناسب برای شستشوی لباس ها سبب صرفه جویی در مصرف نیز می شوند. لازم به ذکر است قیمت این دسته از مینی واش ها از انواع دیگر آنان بیشتر است.

 

نکات مهم هنگام خرید مینی واش

ظرفیت محصول: اولین نکته ای که هنگام خرید مینی واش باید به آن توجه کنید، ظرفیت محصول است. ظرفیت مینی واش ها در مقایسه با ماشین های لباسشویی کمتر است و معمولا بر حسب کیلوگرم و در بازه عددی ۱ تا ۵ کیلوگرم بیان می شود. توصیه می کنیم با توجه به نوع نیازتان اقدام به خرید یک کهنه شور با ظرفیت کم و یا زیاد نمایید تا هم در هزینه و هم در مصرف آب و برقتان صرفه جویی بعمل آورده باشید.

جنس بدنه: نکته بعدی که باید در هنگام خرید مینی واش ها به آن توجه کنید، جنس بدنه آنان است. اصولا برای تولید این نوع از ماشین های کوچک لباسشویی از کامپوزیت استفاده می شود که هم در برابر برق گرفتگی از خود مقاومت بالایی دارد و هم در اثر تماس با آب و سایر مواد شوینده در دراز مدت دچار پوسیدگی و زنگ ضدگی نمی شود. البته جنس پلاستیک ضد زنگ نیز در بازار برای تولید این قبیل محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

سرعت چرخش موتور: یکی دیگر موارد مهمی که باید در هنگام انتخاب و خرید مینی واش ها به آن توجه کنید، سرعت چرخش موتور آن ها می باشد که بر حسب دور در دقیقه و اصولا بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ است.

جنس سبد خشک کن: بهتر است همواره به فکر خرید کهنه شوری باشید که از سبد خشک کن استیل برخوردار باشد. استیل مرغوب و ضد زنگ سبب می شود تا شما بتوانید با اطمینان بیشتری اقدام به شستشوی لباس هایتان کنید و از عدم انتقال لکه های زرد رنگ زنگ زدگی بر روی لباس هایتان مطمئن شوید.

میزان مصرف آب: در فرآیند خرید خود به میزان مصرف آب محصول مورد نظرتان نیز نیم نگاهی داشته باشید که معمولا در ارتباط مستقیمی با ظرفیت مینی واش ها می باشد.

رده مصرف انرژی: همیشه یادتان باشد به سراغ خرید محصولات برقی بروید که دارای برچسب انرژی بر روی جعبه و یا بدنه خود هستند. رده مصرف برق یک مینی واش با توجه به مدل محصول، میزان مصرف و همچنین شرایط استفاده از آن مشخص می شود و بر حسب کیلووات ساعت نیز بیان می گردد.

امکانات جانبی: امروزه تولید کنندگان مینی واش از امکانات جانبی مختلفی بر روی محصولات خود استفاده می کنند که به کار گیری این ویژگی های جانبی در عین حال که می توان برایتان مفید باشد، سبب افزایش قیمت نهایی این نوع از محصولات شستشو دهنده نیز می شود.

قیمت مینی واش: عوامل مختلفی بر روی قیمت یک مینی واش تاثیر می گذارد که ما سعی کردیم در این مطلب به تعدادی از مهمترین این عوامل اشاره داشته باشیم. با این حال پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید خود، در وهله اول به دنبال یک محصول مناسب و متناسب با میزان بودجه خود باشید و در وهله بعدی به فکر تجزیه و تحلیل امکانات و مشخصات فنی آن باشید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید دستگاه مینی واش مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چندین مینی واش ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این مینی واش‌ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.
۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا