بهداشت و حمام

راهنمای خرید وان حمام کودک و نوزاد ارزان و بادوام

حفظ بهداشتی فردی از همان ساعات اولیه تولد یک نوزاد باید مورد توجه والدین او قرار بگیرد و مادران و پدران برای راحتی فرزندان خود درصدد تهیه مناسب ترین وسایل حمامی و شستشو دهنده کودک دلبند خود باشند. یکی از مهمترین وسایلی که شما باید در استحمام کودکتان تا زمانی که کاملا بزرگ شود و بتواند خودش به تنهایی حمام کند، وان حمام کودک است که هم سبب راحتی و لذت او از حمام کردن و آب بازی در حمام می شود و هم سبب راحت تر شستن وی نزد والدین عزیز خواهد شد. در ادامه این مطلب با برترمکس همراه شوید تا شما را با راهنمای خرید وان حمام کودک آشنا نماییم.

 

آشنایی با انواع وان حمام کودک

  • مدل استاندارد: اولین نوع از وان های مخصوص حمام کودکان، مدل های استاندارد هستند که در کنار کیفیت مطلوب خود از امکانات جانبی و اضافه دیگری برخوردار نیستند. اندازه و وزن این قبیل از محصولات کاملا استاندارد است و مناسب استفاده برای همه نوزادان و کودکان خردسال می باشد. اغلب این وان ها از جنس پلاستیک برخوردار هستند.
  • مدل های تاشو: وان های تاشدنی از دیگر مدل های رایج این نوع از محصولات کودکان بشمار می روند و بیشتر مناسب استفاده برای خانواده هایی هستند که در محیط های آپارتمانی با متراژ کم ساکن هستند و فضای زیادی برای قرار دادن یک وان با حجم ثابت در گوشه از خانه خود ندارند. ناگفته نماند برخی از این وان ها دارای گیره هایی بر روی خود نیز هستند که می تواند پس از استفاده از آن ها و تا کردن محصول، بصورت آویزان شده بر روی دیوار و یا پشت در حمام نیز قرارشان داد.
  • مدل قابل تبدیل: این نوع از وان ها در واقع در بخش تغییر اندازه خود؛ یعنی کوچک شدن و یا بزرگ شدن سایز خود از قابلیت تبدیل برخوردار هستند و با توجه به اینکه سرعت رشد نوزادان بسیار زیادی است، می تواند گزینه قابل توجهی برای راحتی بیشتر شما والدین عزیز بحساب آورده شود.
  • مدل بادی: این نوع از وان های حمام کودک بیشتر مناسب استفاده در سفر هستند و توصیه می کنیم چنانچه قصد استفاده از آن را در خانه خود کرده اید، از این تصمیم خود منصرف شوید و به فکر خرید مدل های دیگری از وان های نوزاد برای شستشوی بهتر او باشید. این نوع از وان ها از اشغال فضای کمتری برخوردار هستند و برای استفاده از آن ها نیز باید محصول را باد نمایید که در اصل مشکل اصلی استفاده از آن ها نیز همین پروسه باد کردن وان است.
  • مدل پایه دار: خرید این مدل از وان ها سبب راحتی بیشتر شما والدین عزیز به هنگام حمام کردن نوزاد و یا کودک عزیزتان خواهد شد؛ زیرا شما می توانید به دلیل وجود پایه های قابل تنظیم این محصولات، وان را تا ارتفاع مناسبی بالا بیاورید و سپس بدون نشستن و فشار بر روی پاها و همچنین خم شدن خود اقدام به شستن نوزادتان نمایید. ناگفته نماند این نوع از وان ها معمولا گران قیمت هستند و بایستی به ثابت بودن و یا چرخ دار بودن پایه های آن ها نیز توجه کافی داشته باشید.
  • مدل سبدی: وان های سبدی در واقع سبب نشستن ثابت کودک با توجه به فضای کم و محدود خود می شوند و شما می توانید بدون نگرانی از بابت حرکت کودک و لیز خوردن وی در وان حمام، او را مورد شستشو قرار دهید. این وان ها از فضای بسیار کمی برای قرار گرفتن خود استفاده می کنند و بیشتر مناسب کودکانی هستند که دیگر می توانند به راحتی برای مدت زمانی بصورت ثابت در یک جا بنشینند.
  • مدل حرفه ای: وان های حرفه ای که به وان های لوکس و لاکچری نیز مشهور هستند، گرانترین و همچنین بهترین وان های موجود در بازار برای رفاه حال بیشتر نوزاد و کودک شما می باشند که بی اغراق از همه جور امکانات رفاهی و تفریحاتی همچون: زنگ و صدا، سیستم پمپاژ آب برای ماساژ بدن کودک، نورپردازی، دوش مجزا، ویبره و کلی دیگر از موارد اینچنینی برخوردار هستند. این نوع از وان ها معمولا دارای یک باتری هستند و از وزن نسبتا زیادی هم برخوردار می باشند.

 

نکات مهم هنگام خرید وان حمام کودک

انتخاب مدل: نخستین نکته ای که هنگام خرید وان حمام کودک باید به آن توجه کنید، انتخاب یک کدام از مدل های موجود از این نوع محصولات در بازار کشورمان است که برای آشنایی با نقاط ضعف و قوت هر یک از مدل های وان نوزاد توصیه می کنیم سری به قسمت قبلی از همین مطلب بزنید.

اندازه مناسب: نکته دوم در خرید وان حمام کودک مربوط به اندازه محصول انتخابی شما است که بایستی در تناسب کافی با جثه کودک شما قرار داشته باشد. یادتان باشد چنانچه اندازه وان حمام کودک کوچک در نظر گرفته شود، باعث ناراضی بودن او و همچنین اذیت کردن شما به هنگام حمام کردن خود خواهد شد و چنانچه بیش از اندازه وان بزرگ باشد نیز امکان سُر خوردگی و خفگی و دیگر خطرهای احتمالی برای سلامتی وی وجود خواهد داشت. با توجه به این مورد خرید وان های قابل تبدیل در بحث اندازه و سایز گزینه بسیار مناسبی تلقی می شود.

لبه های صاف: مورد بعدی مربوط به لبه های وان است که در وهله اول توصیه می کنیم به سراغ خرید محصولاتی بروید که دارای لبه برای گرفتن آن از سوی دست های کودک و ایستادن و حفظ تعادل وی در داخل آب می شود. سپس یادتان باشد که این لبه ها بایستی کاملا صاف و فاقد هر گونه زاویه ای اضافه باشند تا سبب خراشیدن پوست نرم و نازک کودکان به هنگام استحمام نشوند.

سطح غیرقابل لغزش: با توجه به عدم اختیار کودک در سنین بسیار پایین در حرکت و حفظ تعادل خود، بهتر است به فکر خرید وان حمام کودکی باشید که دارای سطحی زبر و یا غیر قابل لغزش در قسمت های داخلی خود باشد تا وقتی بدن کودک کفی شده و آب در داخل وان ریخته شده است، مانع از لیز خوردن و خدایی ناکرده خفگی فرزند شما در صورت اندکی غفلت از او در حمام شود.

درپوش تخلیه: از دیگر نکات مهم در خرید وان حمام کودک وجود درپوش تخلیه آب است. تصور کنید مراحل انجام حمام کودکتان به پایان رسیده است و او را از آب خارج کرده اید؛ حال شما هستید و یک وان پر از آب که یقینا بلند کردن و خالی کردن آن فشار زیاد را متحمل بدن شما خواهد کرد! در چنین حالتی اگر وان شما از یک درپوش تخلیه ای برخوردار باشد، به راحتی می توانید آن را برداشته و آب داخل وان را خالی نمایید.

خط سطح آب: برخی از وان ها دارای خط سطح آب در بخش داخلی خود هستند که سبب می شود شما بدانید هر بار بایستی آب تا کجا در داخل وان بالا بیایید تا نوزاد شما بتواند با راحتی بیشتری به امر استحمام خود بپردازد.

سنجش دمای آب: همچون نکته قبل، برخی از وان ها نیز دارای قابلیت سنجش دمای آب هستند و این امکان بصورت دیجیتالی بر روی آن ها نصب شده است که البته چنانچه محصول شما فاقد این امکان باشد هم باز خیلی چیز زیادی را از دست نداده اید. به هر حال فراموش نکنید که با توجه به حساسیت پوست نوزادان و کودکان حتما بصورت دستی اقدام به تشخیص گرم و یا سرد بودن آب موجود در وان کودک نمایید.

شستشوی آسان وان: از دیگر موارد حائز اهمیت در خصوص خرید وان حمام کودک توجه به سطح بیرونی و داخلی آن جهت شستشوی هرچه راحت تر محصول است که برای این منظور هرچه ظاهر وان شما ساده تر باشد و از منافذ و سوراخ های کمتری نیز برخوردار باشد، یقینا تمیز کردن آن برایتان آسان تر خواهد بود.

قیمت وان حمام کودک: بی اغراق ما در این مطلب به معرفی تمامی مواردی که بر روی قیمت وان حمام کودک تاثیر گذار خواهند بود، پرداختیم و اکنون این شما هستید که باید با توجه به میزان بودجه و همچنین کوچک و بزرگ بودن فضای خود اقدام به خرید یک وان ایده آل برای نوزاد دلبندتان نمایید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید وان حمام کودک و نوزاد مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چندین وان حمام کودک و نوزاد ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این وان‌های حمام کودک و نوزاد از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا