لوازم جانبی کالای دیجیتال

انواع هندزفری و ویژگی های مهم آن

ویژگی های مهم یک هندزفری که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید

نکات برگزیده مطلب
  • انواع هندزفری
  • نکات مهم خرید هندزفری
  • ویژگی حذف صداهای مزاحم به چه‌کار می‌آید؟
  • هندزفری بی سیم یا باسیم؟
  • قیمت هندزفری بی سیم
  • برندهای معروف هندزفری

با این همه پیشرفت تکنولوژی، هر روز هندزفری های جدید با برندهای مختلف و کیفیت های متفاوت رونمایی میشن. حالا شما میتونید بر اساس نیازتون یه هندزفری (بی‌سیم یا سیم دار) برای خودتون بخرید. ولی مهمه قبل از اینکه بخرید، یه کم تحقیق کنید، تا بفهمید کدوم هندزفری بهتره؟ قیمت هندزفری هم مهمه یا نه؟
اگه جزو اون دسته افرادی هستید که وقتی میخوان چیزی بخرن، خصوصاً اگه به تکنولوژی مربوط باشه، حساسن و دوست دارن بهترین چیز رو بخرن، پیش از هر خرید، سوالات زیادی تو ذهنتون پیش میاد. مثلاً چه مارکی هندزفری خوبه؟ یا بهترین هندزفری با قیمت مناسب چیه؟ این سوالات باعث میشه ذهنتون پرت بشه. یکی از لذت‌هایی که می‌تونه واقعاً خوب باشه، گوش دادن به موسیقیه. همینطور مکالمه با گوشی‌های هوشمند و حتی تبلت‌ها هم الان به یکی از کارهای روزانه ما تبدیل شده. واسه همین، استفاده از هندزفری، توی لیست لوازم جانبی اساسی موبایل‌ها قرار گرفته.

تصمیم گرفتیم که تو این مطلب از یابت برترمکس به بررسی انواع هندزفری (بی‌سیم و سیم دار) و ویژگی‌های مختلفشون بپردازیم. پس اگه دارید فکر می‌کنید که باید هندزفری بخرید یا حتی به موضوع علاقه دارید، می‌تونید با ما همراه باشید.

اولین چیزی که باید برای خرید هندزفری تصمیم بگیرید، اینه که چقدر می‌تونید هزینه کنید و چه مبلغی حاضرید برای هندزفریتون بذارید. بعدشم باید تصمیم بگیرید که می‌خواید هندزفری سیم دار بخرید یا بی‌سیم. هر سال که می‌گذره، شرکت‌های معروف دنیا تو حوزه لوازم الکترونیکی بهترین هندزفری‌ها رو معرفی می‌کنن. این موضوع باعث شده که انتخاب بهترین هندزفری کمی دشوارتر بشه. چیزایی مثل طراحی، عمر باتری، کیفیت صدا، و اینکه چقدر راحت و خوب به گوش می‌نشینه و اینکه چقدر راحت می‌تونید با گوشی‌تون ارتباط داشته باشید، تو انتخاب بهترین هندزفری بلوتوث خیلی مهمه.

 

انواع هندزفری

قبل از اینکه بریم سراغ بررسی مشخصات یک هندزفری خوب، بهتره که انواع مختلف این محصولات رو یه نگاهی بندازیم. یه دیدگاه برای دسته‌بندی هندزفری‌ها، اینه که سیم دارن یا بی‌سیم. یعنی به عبارت دیگه، هندزفری‌ها به دو نوع سیم دار و بی‌سیم تقسیم می‌شن.

  • هندزفری سیم دار:
    همونطور که از اسمشون معلومه، بارزترین ویژگی هندزفری‌های سیمی، داشتن سیمه. به عبارت دیگه، اصلاح که سیم این نوع هندزفری‌ها باکیفیت‌تر باشه، تجربه کاربری بهتری برای استفاده‌کننده به ارمغان میاره. یه ویژگی دیگه که هندزفری سیمی داره اینه که قیمتش معمولاً پایین‌تره. این باعث شده که طرفدارهای زیادی داشته باشه. ولی در کل، هیچ کس خوشش نمیاد که سیم هندزفریش بهم گره بخوره.
  • هندزفری بی‌سیم:
    هندزفری‌های بی‌سیم به خاطر راحتی بیشتری که به کاربران می‌دهند، به بازار عرضه شدند. این هندزفری‌ها اصولاً از طریق بلوتوث به دستگاه‌های مقصد متصل می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم یک هندزفری بی‌سیم خوب، نسخه بلوتوثی است که پشتیبانی می‌کنه.
  • هندزفری ایرفون:
    ایرفون‌ها به طور عمده برای پخش موسیقی و کاربردهای مشابه طراحی شدن. این محصولات می‌تونن از طریق سیم یا بی‌سیم (با استفاده از بلوتوث) به دستگاه متصل بشن. به دلیل وزن سبک و اندازه کوچکشون، ایرفون‌ها مخصوصاً بین جوانان و ورزشکاران خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرن. برخی از این ایرفون‌ها دارای میکروفون هستن و می‌تونن برای مکالمه هم استفاده بشن، ولی بعضی از مدل‌ها این قابلیت رو ندارن. ایرفون‌ها در داخل گوش کاربر جا می‌گیرن و به اصطلاح “in-ear” هستن.
  • هندزفری ایرپاد:
    ایرپادها هدفون‌های بلوتوثی و بی‌سیمی هستن که توسط شرکت معروف و بزرگ اپل توسعه داده شدن. اولین ایرپاد در سال ۲۰۱۶ همراه با آیفون ۷ معرفی شد و در دو سال بعد، تونست عنوان پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل رو کسب کنه.
  • هندزفری بلوتوثی:
    یک دسته از هندزفری‌هایی که به بازار عرضه شدن، هندزفری‌های بی‌سیم هستن. این هندزفری‌ها نیازی به سیم برای اتصال به دیگر دستگاه‌ها ندارن و از روش‌هایی مثل بلوتوث یا NFC برای اتصال استفاده می‌کنن. نسخه بلوتوث، علاوه بر پوشش فاصله بیشتر و قابلیت اتصال به چندین دستگاه به طور همزمان، باعث افزایش کیفیت اتصال و کاهش قطع و وصل‌شدن نیز می‌شه.
    برای همه ما پیش اومده که حین استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی برای گوش دادن به موسیقی، تکه‌هایی از موسیقی رو به دلیل قطع‌شدن اتصال هندزفری به تلفن همراه از دست بدیم. اما با بالاتر رفتن نسخه بلوتوث پشتیبانی‌شده توسط هندزفری، این قطع‌شدن‌ها کمتر می‌شه.
هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT6

هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT6

۱,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹۹,۰۰۰ تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
نمایش محصول

نکات مهم خرید هندزفری

موقع خرید هندزفری نکاتی که بیشتر باید به آنها دقت کرد داشتن کیفیت صدای عالی، بیس خوب و طراحی ارگونومیک است تا در درازمدت باعث احساس خستگی و درد در گوش نشود. برخی نکات دیگر که باید به آنها توجه کرد شامل موارد زیر هستند.

  • کیفیت ساخت عالی
  • داشتن سیم بلند
  • دارای گوشی‌های اضافه
  • داشتن دکمه‌های کنترل تماس
  • داشتن دکمه افزایش و کاهش صدا

از مشخصات هندزفری خوب بی‌سیم، باید به باتری آن‌ها نیز اشاره کنیم. هر چقدر باتری این محصولات حجم بیشتری داشته باشد، نیاز کمتری به شارژ شدن خواهد داشت و از این رو، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به همراه خواهد آورد. اگر شما هم از آن دسته از کاربران هستید که صبح زود، هندزفری خود را روی گوش خود قرار می‌دهید و شب هنگام، از استفاده آن، دست برمی‌دارید، بهتر است نگاه ویژه‌ای روی باتری هندزفری داشته باشید.
درباره باتری این هندزفری‌ها، باید روی مدت زمان شارژشدن آن‌ها نیز دقت کنید. زمان کمتر شارژشدن این هندزفری‌ها، به عنوان نقطه قوت آن‌ها محسوب می‌شود. در سمت دیگر، اگر تصمیم دارید از این هندزفری‌ها برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید، بهتر است سراغ محصولی بروید که در مدت زمان بیشتری شارژ می‌شود؛ چراکه شارژ سریع، باعث کاهش طول عمر باتری محصول می‌شود.

 

ویژگی حذف صداهای مزاحم به چه‌کار می‌آید؟

هندزفری‌های دارای این ویژگی صداهای مزاحم اطراف را حذف می­‌کنند. آن‌ها برای محیط‌هایی مناسب هستند که شما می‌خواهید روی آنچه گوش می‌دهید تمرکز کنید یا برای مثال در هواپیما بخوابید.
نحوه کار آن‌ها بسیار ساده است. برای لغو صدای دارای فرکانس پایین، از میکروفون برای اندازه‌گیری صدای محیط اطراف شما استفاده می‌کنند. جهت خنثی کردن صدای محیط، یک موج ایجاد می‌کنند که دقیقاً موج منفی صدای محیط اطراف است و آن را با سیگنال هر آنچه شما به آن گوش می‌دهید ترکیب می‌کنند. همچنین برای فرکانس‌های بالاتر از عایق صدا استفاده می‌کنند، میزان صدایی که حذف می‌کنند بر دسی‌بل اندازه‌گیری می­شود.
تأکید می‌کنیم که هندزفری‌های دارای ویژگی حذف صداهای مزاحم برای مواقعی که نمی­خواهید صدای مزاحمی شمارا بیدار کند یا قصد دارید روی موضوع خاصی متمرکز شوید، بسیار کاربردی است.

  • این هندزفری‌ها بسیار گران‌قیمت‌تر از هندزفری‌های معمولی است.
  • کنترل صداهای مزاحم نیاز به انرژی دارد که معمولاً یا به‌وسیله باتری یا USB تأمین می‌شود. به این معنی که باید به‌طور دوره‌ای شارژ شوند یا باتری آن‌ها تعویض بشود. به‌جز این، هندزفری‌های دارای این ویژگی دقیقاً همانند مدل‌های معمولی عمل می‌کنند.
  • هندزفری‌های دارای حذف صدای نویز معمولاً بزرگ‌تر هستند زیرا مدار اضافه‌دارند.
  • تمام مدارهای قطع کننده صدای نویز می‌توانند کیفیت صدا را کاهش دهند که به نظر می‌رسد یک تناقض ایجاد می‌شود، اما ویژگی لغو نویز می‌تواند به کیفیت صوتی درک شده بالاتر منجر شود، بنابراین یک تبادل به وجود می‌آید.
هدست مخصوص بازی بلوتوثی جی بی ال مدل YAM live pro PLAS NEW2022

هدست مخصوص بازی بلوتوثی جی بی ال مدل YAM live pro PLAS NEW2022

  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: USB Type-C
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاومت در برابر رطوبت و عرق
نمایش محصول

هندزفری بی سیم یا باسیم؟

مهمترین تفاوت هندزفری بی سیم و با سیم، در کیفیت صدای آنها است. هندزفری باسیم به دلیل داشتن سیم رابط در انتقال صدا، کیفیت بهتری نسبت به هندزفری بی سیم دارد. اما با ظهور نسخه ۵ بلوتوث، شاهد کیفیت و انتقال بهتر صدا در هندزفری های بی سیم نیز هستیم.
در هندزفری با سیم نیازی به شارژ شدن یا نگرانی از تمام شدن شارژ نداریم. هرچند که برخی از هدفون‌های با سیم برای فعال‌سازی قابلیت نویز کنسلینگ اکتیو خود، نیاز به باتری دارند.
وجود سیم و محدودیت‌های حرکتی، گره خوردن سیم و احتمال پارگی و خرابی آن در طول مدت استفاده یکی از بزرگترین معایب هندزفری های با سیم است. اما در هندزفری بی سیم دیگر این موضوع باعث اذیت شدن نمی شود و به طور آزادانه می توانیم در هنگام ورزش یا فعالیت های دیگر با استفاده از آن به موسیقی گوش دهیم.
در هندزفری بی سیم قابلیت اتصال به تمامی دستگاه‌های دارای فناوری اتصال با بلوتوث (در صورتی که هدفون بی سیم از نوع بلوتوث باشد) وجود دارد.
در هندزفری با سیم با فاصله گرفتن از منبع پخش صدا، کیفیت صدا ممکن است دچار افت شود اما در هندزفری با سیم این اتفاق فقط در صورتی رخ می دهد که هندزفری آسیب دیده باشد.

 

قیمت هندزفری بی سیم

قیمت هندزفری های بلوتوث در بازار بسیار متنوع است. برخی از هندزفری های بلوتوث مانند هندزفری بی سیم اپل قیمت بالایی دارند و طبیعتا از قابلیت های بیشتر نیز برخوردار هستند. با این حال هندزفری های بلوتوثی که قیمت پایین تری دارند، نسبت به قیمت خود از قابلیت های خوب و قابل قبولی بهره می برند. پس با توجه به بودجه ای که دارید می توانید اقدام به خرید بهترین هندزفری بلوتوث کنید و از کارایی و عملکرد خوب آن مطمئن باشید.

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LB-8

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LB-8

۷۲۰,۰۰۰ تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth ، USB Type-C
نمایش محصول

برندهای معروف هندزفری

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، برند هندزفری می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت صدا و کیفیت کلی هندزفری باشد. از جمله بهترین برندهای تولیدکننده هندزفری باید به سونی، اپل، سامسونگ، انکر، JBL، Sennheiser و بیتس اشاره کنیم.

 

لیست برترین هندزفری ۲۰۲۴:

رتبه نام هندزفری ویژگی های برجسته
۱ Sony WF-1000XM5 حذف نویز عالی، کیفیت صدای عالی، عمر باتری طولانی
۲ Apple AirPods Pro 2 حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، تناسب اندام راحت
۳ Bose QuietComfort Earbuds 2 حذف نویز عالی، کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی
۴ Sennheiser Momentum True Wireless 3 کیفیت صدای عالی، تناسب اندام راحت، طراحی زیبا
۵ Jabra Elite 7 Pro حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی
۶ Samsung Galaxy Buds Pro 2 حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، تناسب اندام راحت
۷ Sony WF-C700N حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب
۸ Jabra Elite 4 Active کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی، قیمت مناسب
۹ Skullcandy Sesh Evo کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب، طراحی ورزشی
۱۰ Anker Soundcore Life P3 کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی، قیمت مناسب
با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید هندزفری (بی‌سیم و سیم دار) مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های هندزفری (بی‌سیم و سیم دار) ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را در برترمکس جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

هندزفری بی سیم بهتر است یا هندزفری سیم دار؟

شما باید ببینید کدام مدل (بی سیم یا سیم دار) با استایل شما همخوانی دارد. کدام مدل با بودجه‌ی شما همخوانی دارد و کدام مدل نیازهای شما را به درستی برآورده می‌کند. مثلا اگر یک هندزفری باکیفیت با بیس قوی بدون تاخیر اما با قیمت مناسب می‌خواهید قطعا مدل بی سیم آن هزینه بسیار بیشتری دارد و هندزفری سیمی دار می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
۴.۵/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا