کامپیوتر و تجهیزات جانبی

راهنمای خرید اسپیکر کامپیوتر (دسکتاپ) باکیفیت و ارزان

نکات برگزیده مطلب
  • انواع اسپیکر کامپیوتر
  • نکات مهم هنگام خرید اسپیکر کامپیوتر
  • راهنمای نگهداری از اسپیکر کامپیوتر

حتما تا کنون برای شما هم پیش افتاده که بخواهید در سیستم رایانه ای خود فیلم و یا موسیقی را با بهترین کیفیت صدا ممکنه بشنوید و به دلیل عدم وجود اسپیکر کامپیوتر مناسب قادر به انجام این کار نشده و نهایتا از هدفون برای این منظور استفاده کرده اید؛ اما نکته دقیقا همین جا است که هدفون ها تنها قابلیت پخش صدا با تمام امکانات و ویژگی های برتر خود برای یک نفر را فراهم می کنند و چنانچه شخص دیگری در کنار شما باشد از شنیدن صدایی واضح و شفاف محروم می شود.
به همین خاطر برترمکس تصمیم دارد تا با ارائه نکاتی مهم در خصوص خرید اسپیکر کامپیوتر سبب از بین رفتن این مشکل برای رایانه و لپ تاپ شما عزیزان شود. در ادامه با ما همراه باشید.

 

انواع اسپیکر کامپیوتر

اسپیکرهای کامپیوتر در انواع مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان آنها را بر اساس تعداد کانال‌ها، نوع اتصال، توان خروجی و قابلیت‌های اضافی دسته‌بندی کرد.

بر اساس تعداد کانال‌ها

  • اسپیکرهای استریو
    اسپیکرهای استریو دو کانال دارند و صدا را در دو کانال چپ و راست پخش می‌کنند. این نوع اسپیکرها برای استفاده‌های معمولی مانند گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و بازی کردن مناسب هستند.
  • اسپیکرهای ۲.۱ کاناله
    اسپیکرهای ۲.۱ کاناله علاوه بر دو بلندگوی استریو، دارای یک ساب ووفر نیز هستند. ساب ووفر صداهای بم را تولید می‌کند و باعث می‌شود صدای موسیقی و فیلم‌ها غنی‌تر و پرحجم‌تر شود.
  • اسپیکرهای چند کاناله
    اسپیکرهای چند کاناله بیش از دو کانال دارند و صدای را در چندین کانال پخش می‌کنند. این نوع اسپیکرها برای استفاده‌های حرفه‌ای مانند گیمینگ، تماشای فیلم‌های سینمایی و ضبط صدا مناسب هستند.

بر اساس نوع اتصال

  • اسپیکرهای سیمی
    اسپیکرهای سیمی با استفاده از کابل به کامپیوتر یا دستگاه دیگر متصل می‌شوند. این نوع اسپیکرها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، اما محدودیت‌هایی در مورد نحوه قرارگیری آنها دارند.
  • اسپیکرهای بی‌سیم
    اسپیکرهای بی‌سیم با استفاده از بلوتوث یا Wi-Fi به کامپیوتر یا دستگاه دیگر متصل می‌شوند. این نوع اسپیکرها آزادی عمل بیشتری را در نحوه قرارگیری آنها فراهم می‌کنند، اما معمولاً گران‌تر از اسپیکرهای سیمی هستند.

بر اساس توان خروجی

توان خروجی اسپیکرها با واحد وات اندازه‌گیری می‌شود. توان خروجی بالاتر باعث می‌شود صدای اسپیکرها بلندتر و پرحجم‌تر شود.

بر اساس قابلیت‌های اضافی

برخی از اسپیکرهای کامپیوتر دارای قابلیت‌های اضافی مانند ورودی میکروفون، ورودی AUX، ورودی HDMI و غیره هستند. این قابلیت‌ها می‌توانند کارایی اسپیکرها را افزایش دهند.

اسپیکر دسکتاپ پرووان مدل PSD4635

اسپیکر دسکتاپ پرووان مدل PSD4635

  • رابط‌ها: پورت USB ، جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا
نمایش محصول

 

نکات مهم هنگام خرید اسپیکر کامپیوتر

ابعاد اسپیکر

  • نخستین نکته در خصوص خرید اسپیکر کامپیوتر توجه به ابعاد آن است. برای این منظور پیشنهاد می کنیم ابتدا به میزان فضایی که قرار است از اسپیکر خود بر روی آن و در کنار سیستم رایانه ای خود استفاده نمایید، توجه کنید.
    سپس با در نظر گرفتن کوچکی و یا بزرگ این فضا به سراغ خرید یک اسپیکر بزرگ و یا کوچک برای خود بروید. ناگفته نماند ابعاد اسپیکر با توان و قدرت نشر صوت از آن در ارتباط مستقیم قرار دارد.

طراحی ظاهری

  • نکته دوم در هنگام انتخاب اسپیکر کامپیوتر توجه به طراحی ظاهری این قبیل از محصولات صوتی می باشد. طراحی ظاهری یک اسپیکر ضمن جلب توجه شما خریداران و ایجاد افزایش تمایل به خرید و استفاده از دارای مزایای دیگری نیز است.
    طراحی مناسب یک اسپیکر باعث می شود تا پخش صوت از آن با بهترین کیفیت ممکنه صورت پذیرد. از طرفی هم سبب می شود تا شما از زاویه پخش صدای بیشتری برخوردار شوید.

توان واقعی اسپیکر

  • مورد دیگر توجه به توان واقعی اسپیکری است که قصد خرید آن را کرده اید. این توان اصولا با واحدی RMS و بر حسب وات بیان می شود. بسته به توقعی که از اسپیکر کامپیوتر خود دارید، می توانید به دنبال محصولی با توان بالا و یا کم برای خود باشید.
اسپیکر دسکتاپ کریتیو مدل SBS E2900

اسپیکر دسکتاپ کریتیو مدل SBS E2900

  • نسخه‌ی بلوتوث: ۵
  • رابط‌ها: USB ، شیار کارت حافظه MicroSD
نمایش محصول

فرکانس پاسخ گویی

  • حتما به میزان فرکانس پاسخ گویی اسپیکر کامپیوتر مورد نظرتان نیز توجه لازم را داشته باشید. اسپیکرهای رایانه ای بهتر است از محدوده فرکانسی بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز برخوردار باشند. (این میزان محدوده شنوایی انسان است).
    مدل هایی که فرکانس پاسخ گویی آن ها نزدیک به ۲۰ کیلو هرتز باشد، بیشتر قادر به تولید صداهایی بم و مدل هایی که نزدیک تر به مرز پایین آن باشند از توانایی بهتری در پخش صدای ریز و کم فرکانس برخوردارند.

نحوه اتصال

  • فاکتور مهم بعدی در خرید یک اسپیکر نحوه اتصال آن به سیستم کامپیوتر است. امروزه این اتصال بصورت های مختلف سیمی و یا بدون سیم (بلوتوثی) انجام می گیرد. توجه داشته باشید که چنانچه بخواهید از محصول انتخابی تان در موقعیت های زمانی و مکانی مختلف استفاده کنید، حتما می بایست محصول شما از نحوه اتصال آسانی برخوردار باشد.
اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2058

اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2058

  • رابط‌ها: USB ، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
نمایش محصول

حساسیت

  • طبق استانداردهای تعیین شده بهتر است اسپیکرها از توانی نزدیک به ۸۷ دسی بل برخوردار باشند. هرچه مدل انتخابی شما به این میزان نزدیک تر باشد، پخش صوت آن با کیفیت بهتری انجام می گیرد و بدیهی است هرچه حساسیت آن از عدد تعیین شده نیز کمتر باشد، محصول شما از قدرت صوتی پایین تری برخوردار است.

امپدانس

  • اگر نخواهیم خیلی تخصصی در مورد امپدانس برایتان صحبت کنیم، باید بگوییم که هرچه امپدانس شما پایین تر باشد، دستگاه انتخابی تان باید از قدرت بیشتری برای پخش صوتی باکیفیت از سوی خود برخوردار باشد.
    امپدانس بالا یعنی این که محصول شما از مقاومت سیم پیچی بالاتری برخوردار است و امپدانس پایین نیز یعنی دارای مقاومت سیم پیچی کمتری می باشد.
اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2061

اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2061

۳۸۵,۰۰۰ تومان
اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2061 یکی از اسپیکرهای پرقدرت از شرکت تسکو میباشد که دارای درگاه‌های ارتباطی از نوع USB و دو بلندگو با وزن ۵۰۰گرم با اتصال سیم دار است.
نمایش محصول

سهولت در استفاده

  • اسپیکری که نصب آن مشکل باشد یا برای کنترل ویژگی های مختلف صوتی از پیچیدگی های زیادی برخوردار باشد، بی تعارف مُفتش هم گران است! پس سعی کنید همواره به دنبال خرید محصولاتی باشید که از استفاده بسیار آسانی برخوردارند؛ یعنی هم دارای ریموت هستند و هم دارای پنل و صفحه نمایشی بر روی خود تا بتوان تغییرات و فراز و فرودهای امواج صوتی را بر روی آن مشاهده و تنظیم نمود.
    از طرفی هم توجه داشته باشید اگر شما به جای یک سیستم دسکتاپ (کامپیوتر رومیزی) از یک سیستم پرتابل (لپ تاپ) برخوردار باشید، حتما باید به دنبال خرید اسپیکری باشید که از اتصال و استفاده ای آسان برخوردار باشد.

امکانات جانبی

  • به غیر از موارد فوق شاید بد نباشد در هنگام خرید اسپیکر کامپیوتر به موارد امکانات دیگری نیز توجه کنید که یقینا بر روی قیمت آن ها موثر هستند. از جمله این امکانات می توان به: ورودی کارت حافظه، قابلیت اتصال میکروفون، قابلیت اتصال به چند سیستم بصورت همزمان، برخورداری از صفحه نمایشگر، ریموت کنترل و غیره اشاره کرد.
اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2064

اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2064

۵۲۹,۰۰۰ تومان
  • رابط‌ها: جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
نمایش محصول

قیمت اسپیکر کامپیوتر

  • ما در این مطلب از سایت برترمکس شما را با مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت اسپیکر خودرو آشنا کردیم و حال این شما هستید که باید متناسب با میزان بودجه خود اقدام به خرید کالایی ایده آل جهت نصب و استفاده بر روی سیستم رایانه ای خود کنید. منتها مراتب خواهشی که از شما داریم این است که همه چیز را فدای قیمت نکرده و سعی کنید تا جایی که امکان دارد با همان میزان مبلغی که برای خرید یک اسپیکر مشخص کرده اید، بهترین انتخاب را برای خودتان رقم بزنید.

 

راهنمای نگهداری از اسپیکر کامپیوتر

  • چنانچه اسپیکر کامپیوتر شما بصورت چند تکه ای می باشد، بخش اصلی و متمرکز محصول را در موقعیتی کاملا ایمن و به دور از نور خورشید گرد و غبار قرار دهید که اگر این قسمت از اسپیکرتان خراب شود، دیگر قسمت های آن به کارتان نخواهد آمد!
  • از گذاشتن وسایل و خصوصا اجسام سنگین و نوک تیز بر روی بدنه اسپیکرها جدا خودداری کنید؛ زیرا بر روی قدرت عملکرد آنان تاثیر گذار است.
  • هر از چند گاهی به بررسی نحوه اتصال آن در صورت سیمی بودن آن بپردازید.
  • سعی کنید کلا میز کامپیوتر خود را در نقطه ای از منزل و یا محل کارتان قرار دهید که نور خورشید بصورت مستقیم به آن تابیده نشود تا اسپیکرتان نیز از تاثیرات منفی پرتوهای خورشیدی در امان باقی بماند.
  • جهت جلوگیری از وارد شدن صدمات ناشی از نوسانات برق شهری، همواره برای محافظت از اسپیکر کامپیوتر و دیگر محصولات دیجیتالی خود از محافظ های الکتریکی استفاده نمایید.
  • هیچوقت برای تمیز کردن اسپیکرهای رایانه ای از دستمال های خیس و شوینده های قوی استفاده نکنید و آن ها را با دستمال هایی کمی مرطوب تمیز نمایید.
  • و نکته آخر این است که همیشه سعی کنید کمتر از حداکثر توان اسپیکرتان بهره گیری نمایید تا عمر مفید کارایی آن برایتان دو چندان شود.
اسپیکر دسکتاپ کیسونلی مدل V350

اسپیکر دسکتاپ کیسونلی مدل V350

اسپیکر دسکتاپ کیسونلی مدل V350 یکی از اسپیکرهای زیبای شرکت کیسونلی میباشد دارای ۲بلندگو با وزن ۲۲۰ گرم بهمراه اتصال سیم دار و فرکانس پاسخ‌گویی ۲۰ هرتز است.
نمایش محصول

 

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بهترین اسپیکر کامپیوتر (دسکتاپ) مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین اسپیکر کامپیوتر (دسکتاپ) ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را در برترمکس جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا