کامپیوتر و تجهیزات جانبی

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی (بیسیم، گردنی، لمسی)

نکات برگزیده مطلب
  • هندزفری بلوتوثی و کاربرد آن
  • انواع هندزفری بلوتوثی
  • نکات مهم قبل از خرید هندزفری بلوتوثی
  • لیست ۱۰ هندزفری پرفروش

یادمون هست که کرونا چه بلایی سر دنیا آورد. همه چی تغییر کرد و خیلی چیزا هم ممکنه تا ابد همینجوری بمونه. مثلاً خیلی از مردم دیگه تو خونه کار می‌کنن و این موضوع برای خیلی‌ها خیلی خوبه. حالا که تو خونه کار می‌کنی، دیگه مثل قبل به یه دفتر کار سنتی با تمام امکاناتش نیاز نداری. اما یه چیزایی هست که تو خونه بهش نیاز داری و تو دفتر کار سنتی شاید به چشم نیاد، مثلاً یه هندزفری بلوتوثی باکیفیت!

فکر کن داری تو یه جلسه مجازی کاری شرکت می‌کنی یا با یه مشتری صحبت می‌کنی، یهو یه عالمه سر و صدا دور و ورت پیچیده میشه! اعصابت خورد می‌شه و تمرکزت رو از دست می‌دی. اینجاست که یه هندزفری بلوتوثی باکیفیت با قابلیت حذف نویز فعال به دادت می‌رسه. با این هندزفری‌ها می‌تونی تو جلسات و تماس‌های کاری به وضوح صحبت کنی و صداها رو به خوبی بشنوی. یه هندزفری بلوتوثی خوب می‌تونه تمام حواس‌پرتی‌های بیرونی رو از بین ببره و بهت کمک کنه تا فقط روی کار خودت تمرکز کنی.

هندزفری‌های بلوتوثی که برای کار استفاده می‌شن، باید صدای خوبی داشته باشن. چون وقت زیادی باهاشون صحبت می‌کنیم. علاوه بر این، باید ویژگی‌های خوبی داشته باشن که وقتی باهاشون تماس می‌گیریم صدای مخاطبمون واضح باشه، حتی وقتی کنارمون شلوغه یا وقتی توی خونه یا دفتر کار هستیم، خیلی خوبه که بتونیم راحت بین دو تا دستگاه بلوتوث جابجا بشیم.

» قبل از خرید به این نکات توجه کن:

  • کیفیت صدا: یه هندزفری خوب باید صدایی شفاف و واضح داشته باشه.
  • راحتی: باید بتونی ساعت‌ها از هندزفری استفاده کنی بدون اینکه اذیت بشی.
  • میکروفون: میکروفونش باید قوی باشه و صداتو واضح به طرف مقابل منتقل کنه.
  • عمر باتری: یه هندزفری خوب باید حداقل ۸ ساعت شارژ نگه داره.
  • قیمت: قیمت هندزفری‌های بلوتوثی خیلی متفاوته. قبل از خرید بودجه‌تو مشخص کن.

+ پیشنهاد میکنیم مقاله انواع هندزفری و ویژگی های مهم آن نیز مطالعه کنید.

اگه دارید دنبال هندزفری بلوتوثی خوب می‌گردید ولی با انواع و قیمت‌های مختلف گیج شدید، نگران نباشید! تو این مقاله از برترمکس بهتون معرفی می‌کنیم بهترین انواع هندزفری بلوتوثی رو و همچنین یک سری نکات مهم که وقتی دارید هندزفری بلوتوثی می‌خرید باید بهشون توجه کنید رو بهتون آموزش می‌دهیم.

هندزفری بلوتوثی مدل BTH-F9-5

هندزفری بلوتوثی مدل BTH-F9-5

۲۰۰,۰۰۰ تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Wireless
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاومت در برابر رطوبت و عرق
نمایش محصول

 

+ هندزفری بلوتوثی و کاربرد آن

بلوتوث یه فناوری بی‌سیمه که به دو دستگاه اجازه می‌ده که با هم ارتباط برقرار کنن. می‌تونی ازش برای جفت کردن هر تعداد ابزار مثل صفحه کلید، کامپیوتر، دوربین، و چاپگر عکس استفاده کنی. یکی از معروف‌ترین کاربردهای بلوتوث اتصال هدست بی‌سیم به تلفن همراهه. این هدست‌ها هندزفری بلوتوثی نام دارن و بهت می‌دن که هندزفری گوشیت رو استفاده کنی، که می‌تونه ایمن‌تر و راحت‌تر باشه.
مدل‌های بی‌سیم رایجن و معمولا از بلوتوث استفاده می‌کنن که بردشون تا ۳۰ فوت یا بیشتره و برای اتصال به تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، و حتی بعضی تلویزیون‌ها استفاده می‌شن. این مدل‌های بی‌سیم که یه زمانی جدید بودن، تو این سال‌ها ضروری شده، وقتی که بیشتر تولیدکننده‌های گوشی جک هدفون رو حذف کردن. این‌ها ویژگی‌های مختلفی دارن، از سازگاری با الکسا و دیگر دستیارهای دیجیتال تا حالت‌های نظارت بر صدای محیط، که به طور خاص نویز محیط رو وارد می‌کنن تا بتونی به اطرافت گوش بدی.

 

+ انواع هندزفری بلوتوثی

  1. هندزفری بلوتوث حرفه‌ای: اولین هدست‌های بلوتوث برای مسافران شرکتی و کسانی بودن که نیاز به برقراری تماس‌های کاری در جاده یا هنگام دورکاری از منزل داشتن. این دستگاه‌ها کیفیت صدای بسیار خوبی داشتن و باتری‌شون هم خیلی طولانی مدت کار می‌کرد. برخی از این هدست‌های حرفه‌ای حتی به رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه هم متصل می‌شدن تا به عنوان ابزار ارتباط از راه دور استفاده بشن.
  2. هندزفری بلوتوث فشرده یا جمع و جور: این هدست‌های بلوتوث به‌قدری کوچیک هستن که عملاً مورد توجه قرار نمی‌گیرن. طراحی‌شون خیلی کوچیکه و به‌خاطر همین معمولاً برای تماس‌های محتاطانه هنگام بیرون رفتن استفاده می‌شن. البته کیفیت صدا، عمر باتری و سایر ویژگی‌ها همه به‌صورت مخفیانه در این هدست‌ها قرار دارن.
  3. هندزفری بلوتوث استریو: این نوع هدست‌های بلوتوث دارای کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای هستن و معمولاً با گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های چندرسانه‌ای متصل می‌شن. با این هدست‌ها می‌تونید به موسیقی یا صدای ویدیویی بدون هیچ زحمتی و بدون سیم گوش بدید. البته این هدست‌ها دارای میکروفون هم هستن، پس می‌تونید وقتی تماسی ورودی میاد، بدون مشکل جواب بدید. به‌خاطر داشته باشید که این هدست‌ها عملکرد صوتی بهتری نسبت به کیفیت تماس ارائه می‌دن.
هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT6

هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT6

۱,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹۹,۰۰۰ تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
نمایش محصول

 

+ نکات مهم قبل از خرید هندزفری بلوتوثی

– کیفیت صدا

مثل بلندگوها، هدفون‌ها هم می‌تونن به بخش‌های مختلف صدای یه موسیقی یا فیلم تاکید کنن یا حتی صدا رو یه کم تحریف کنن. احتمالاً یه هدفون بهتر از دیگری براتون جالب‌تره. اگه می‌تونید، قبل از خریدش امتحان کنید. اگه از اینترنت می‌خرید، حتماً ببینید که می‌تونید هدفون رو عوض یا برگردونید یا نه.

 

– طرحی

مدل‌های روگوشی برای گوش دادن در خونه عالی‌ان، ولی وقتی حرکت می‌کنی، ممکنه کمی مشکل‌ساز باشن. معمولاً مدل‌های کوچیک‌تر و قابل حمل‌تر کیفیت صدا کمی کمتری دارن، اما قطعاً وقتی برای حرکت نیاز به یه هدفون متحرک دارید، خیلی مفیدن. اگه به آرامش و راحتی توی خونه یا محیط‌های دیگه نیاز دارید، بهتره هدفون‌هایی با فناوری حذف نویز فعال رو در نظر بگیرید.

 

– کدک‌های بلوتوث

ما الان تو دوران طلایی هندزفری‌ها و هدفون‌های بی‌سیم زندگی می‌کنیم، که یه ویژگی دیگه هم دارن که باید در موردش بدونیم. کدهای بلوتوث مشخص می‌کنن که چطور صدا از تلفن هوشمندت به هدست منتقل می‌شه. بهترین کدک بلوتوث برای تضمین کیفیت صدای خوب و اتصال پایدار، کدکیه که این دوتا رو فراهم می‌کنه.
دارندگان آیفون بهترین هدفون‌های بی‌سیمی رو دارن که از کدک AAC پشتیبانی می‌کنن. AAC تنها کدک بلوتوث با کیفیتیه که iOS ازش حمایت می‌کنه. این کدک کیفیت صدا رو بهبود می‌ده و زمان تاخیر رو در دستگاه‌های اپل کاهش می‌ده. اما برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی، وابسته به سخت‌افزار گوشی، AAC با کیفیت‌های مختلفی رمزگذاری می‌شه. بنابراین، بهتره از یه هدفون با پشتیبانی از کدک aptX یا حتی LDAC استفاده کنید. بعضی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی هم کدک‌های اختصاصی خودشون رو دارن. سری هدفون‌های گلکسی بادز سامسونگ از کدک مقیاس‌پذیر سامسونگ پشتیبانی می‌کنه که به طور مداوم بیت‌ریت رو بر اساس قدرت سیگنال تنظیم می‌کنه.

 

– بروزرسانی‌ها و ویژگی‌های نرم افزار

تقریباً هر هدفون بی‌سیمی دارای یه برنامه مخصوص خودشه، که به نظر میاد برای جمع‌آوری اطلاعات ازت استفاده بشه، اما واقعاً بعضی از این برنامه‌ها ویژگی‌های مفیدی هم دارن. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یه برنامه هدفون، دسترسی به به‌روزرسانی‌های سیستم عامله. بعضی شرکت‌ها ممکنه عادت بدی داشته باشن و به‌روزرسانی‌ها رو دیر یا کمتر از اونی که باید ارائه بدن، اما بیشتر شرکت‌ها برنامه‌هاشون رو در سیستم عامل آگنوستیک نگه می‌دارن. اگه آیفون دارید، احتمالاً با سری هدفون‌های ایرپاد اپل و حالا هدفون‌های آشنا هستید. تنها راهی که می‌تونید یه مجموعه AirPods رو به‌روز کنید، اینه که صاحب یه دستگاه اپل باشید. اما کاربران اندروید همچنان می‌تونن از این هدفون استفاده کنن، ولی تجربه‌شون بیشتر شبیه یه جفت هدفونه تا یه تجربه یکپارچه.

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LB-8

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LB-8

۷۲۰,۰۰۰ تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth ، USB Type-C
نمایش محصول

 

– امنیت نرم افزاری

اگه یه هدفون با یه برنامه همراه باشه، خیلی احتمال داره که برنامه داده‌ها رو ازت جمع‌آوری کنه و حتی این داده‌ها رو به شرکت‌های دیگه ارسال کنه. Bose توی طول سال‌ها با دعاوی حقوقی سر و کار داشته و گوگل همیشه تحت سوال قرار داره. همه شرکت‌ها تا حدی با جمع‌آوری داده‌ها معاشقه می‌کنن، بخصوص وقتی که این موضوع به دفن بندهای مسئولیت در قراردادهای طولانی مدت خدمات مربوطه می‌پردازه یا شما رو مجبور می‌کنه که قبل از اینکه ویژگی‌های برنامه‌ها رو به طور کامل بشناسید، قراردادهای خاصی رو بپذیرید. با این حال، هر شرکتی نمی‌خواد داده‌های شما رو به دست بیاره یا اون‌ها رو بفروشه، بعضی از شرکت‌ها واقعاً این داده‌ها رو برای اهداف داخلی بازاریابی و بهبود خدماتشون استفاده می‌کنن.

تقریباً همه سازنده‌های اصلی هدفون، از جمله Google، به شما این امکان رو می‌ده که به حدی از جمع‌آوری داده‌های خودداری کنید. ممکنه کمی جستجو یا چند ایمیل به یک نماینده پشتیبانی مشتری نیاز باشه، اما تقریباً همیشه می‌تونید اطلاعات شخصی خودتون رو از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط برنامه جدا کنید. به عنوان مثال، کسانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، نسبت به ساکنان ایالات متحده حقوق بیشتری دارند، به ویژه افرادی که در کالیفرنیا زندگی نمی‌کنند.

 

– عمر باتری

بسته به نوع هدفون بی‌سیمی که می‌خرید، عمر باتری می‌تونه یک نگرانی مهم باشه. هدفون‌های روی گوش یا روی گوشی معمولاً عمر باتری بیشتری دارن تا هدفون‌های بی‌سیم و واقعی بی‌سیم. بیشتر هدفون‌های بی‌سیم حداقل ۱۸ ساعت پخش مداوم با یک بار شارژ رو ارائه می‌دن، و اکثر هدفون‌های بی‌سیم سنتی هم حداقل ۸ ساعت زمان پخش رو دارن. هدفون‌های بی‌سیم واقعی هم به طور متوسط ۴ تا ۵ ساعت گوش دادن رو با یک بار شارژ فراهم می‌کنن.

تقریباً همه انواع هدفون و هدفون‌های بی‌سیم از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنن. معمولاً مشخصاتی رو می‌بینید که به چیزی حدود ۱۰ دقیقه شارژ اشاره می‌کنه که یک ساعت پخش رو فراهم می‌کنه. بیشتر هدفون‌ها از نسخه‌های بهبود یافته‌تری از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنن که می‌تونه بعد از تنها ۱۰ دقیقه شارژ، ساعت‌ها گوش دادن رو فراهم کنه.

 

– مقاومت در برابر آب

اگه معمولاً ورزش می‌کنید، حتماً باید یک هدست مخصوص تمرین بخرید. ممکنه به نظر بیاد هدست ورزشی خریدن هدر دادن پول باشه، اما هیچ کس نمی‌خواد هدستی که از آب آسیب دیده رو استفاده کنه. باید یه محصول با رتبه حفاظتی IP بگیرید. یکی از رتبه‌بندی‌های رایج IPX4 هست که “X” به مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره می‌کنه. اگه شما دوست دارید برای کوهنوردی یا تمرینات بیرونی از هدفون‌های مقاوم در برابر گرد و غبار استفاده کنید، حتماً باید یه هدست با این رتبه بگیرید، چون ذرات گرد و غبار ممکنه به بخش‌های داخلی هدست آسیب بزنن.

هدست مخصوص بازی بلوتوثی جی بی ال مدل YAM live pro PLAS NEW2022

هدست مخصوص بازی بلوتوثی جی بی ال مدل YAM live pro PLAS NEW2022

  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: USB Type-C
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاومت در برابر رطوبت و عرق
نمایش محصول

 

+ لیست ۱۰ هندزفری پرفروش ۲۰۲۴:

رتبه نام هندزفری ویژگی های برجسته
۱ Sony WF-1000XM5 حذف نویز عالی، کیفیت صدای عالی، عمر باتری طولانی
۲ Apple AirPods Pro 2 حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، تناسب اندام راحت
۴ Jabra Elite 7 Pro حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی
۵ Skullcandy Sesh Evo کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب، طراحی ورزشی
۶ Anker Soundcore Life P3 کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی، قیمت مناسب
۷ Sony WF-C700N حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب
۸ Jabra Elite 4 Active کیفیت صدای خوب، عمر باتری طولانی، قیمت مناسب
۹ Realme Buds Air 3 Neo کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب، عمر باتری طولانی
۱۰ Xiaomi Redmi Buds 4 Pro حذف نویز فعال، کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب

 

با توجه به نکاتی که گفته شد، می تونید بهترین هندزفری بلوتوثی مورد نظرتون رو پیدا کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین هندزفری بلوتوثی ارزان، باکیفیت و پرفروش رو در برترمکس جمع آوری کردیم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه زیر هر آیتم، می‌تونید اطلاعات بیشتری از هر محصول رو ببینید.
۴.۴/۵ - (۹ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا