صوتی و تصویری

راهنمای خرید انواع ضبط کننده صدا حرفه‌ای و باکیفیت

شاید تاکنون بارها و بارها برای هر یک از ما اتفاق افتاده باشد که بخواهیم صدای کسی را ضبط کرده و بعدها با شنیدن آن حسابی به وجد بیاییم. با این حال باید بدانید که ضبط صدا با میزان شفافیت مناسب و همچنین کیفیتی مطلوب برای برخی از اقشار جامعه همچون: محصلان، وکیل ها، خبرنگاران و دیگر فعالان حوزه روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر خرید ضبط کننده صدا بجای استفاده از یک برنامه ویس رکوردر در تلفن همراه برای این دسته از افراد بسیار مهم و حیاتی احساس می شود. بنابراین اگر شما هم از دسته کسانی هستید که نیاز مبرم به خرید یک دستگاه ضبط کننده صدا پیدا کرده اید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله حتما با برترمکس همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید ضبط کننده صدا

کیفیت صدا: نخستین نکته ای که هنگام خرید ضبط کننده صدا باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت صدای ضبط شده توسط دستگاه مورد نظرتان است که باید از میزان شفافیت قابل قبولی برخوردار باشد و بتوان به راحتی اصوات ذخیره شده در آن را گوش نمود. برای این منظور باید بدانید که کیفیت نهایی صوت بسته به نوع میکروفون موجود در دستگاه مورد نظرتان دارد که یا می تواند مونو ( مناسب برای ضبط یک گفتگوی دو نفره) و یا استریو (قابل استفاده برای ضبط صدا در محیط های کوچک) حتی دیگر مدل میکروفون ها باشد که در این خصوص باید متناسب با نوع شغل و حرفه خود عمل نمایید.

وزن و اندازه دستگاه: مورد مهم بعدی که حتما باید به هنگام خرید یک دستگاه ضبط کننده صدا به آن توجه کنید، وزن و اندازه محصول است. اغلب ویس رکوردرها بصورت دستی قابل استفاده هستند و به همین جهت بهتر است همواره دارای ابعادی مناسب و همچنین وزن کم باشند تا به هنگام استفاده های دراز مدت، دستان شما دچار احساس خستگی نشوند.

درگاه های ارتباطی: اینکه محصول منتخب شما دارای چه درگاه هایی برای اتصال به دیگر سیستم ها و گجت های هوشمند جهت انتقال فایل های صوتی موجود در حافظه خود می باشد، از دیگر فاکتورهای قابل توجهی است که باید آن را مد نظر قرار دهید؛ برخی از دستگاه ها قادر به انجام اتصالی بی سیم، برخی دیگر قار به انجام ارتباطی بلوتوثی و برخی دیگر نیز از یک پورت USB برای انجام این ارتباط برخوردار هستند.

صفحه نمایشگر: معمولا دستگاه های ضبط کننده صدا دارای دکمه های مختلفی برای تنظیم کیفیت و همچنین قطع و وصل نمودن عمل ضبط صوت و دیگر مواردی از این دست هستند که کار با دستگاه را کمی برای افراد مبتدی و تازه کار سخت می کنند و به همین خاطر وجود یک صفحه نمایشگر می تواند سبب سهولت زیادی در استفاده از این نوع محصولات ویس رکوردی برایتان شود و باعث شود بتوانید به سادگی به تمامی فایل های صوتی خود در چنین دستگاه هایی بدون نیاز به کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

میزان حافظه دستگاه: پیش از هر چیزی توصیه می کنیم به دنبال خرید دستگاهی باشید که از ظرفیت مناسبی جهت ذخیره نمودن فایل های صوتی تان برخوردار باشد! یادتان باشد برخی از ویس رکوردرها فاقد قابلیت افزایش حافظه و یا استفاده از کارت های حافظه جانبی هستند و به همین خاطر بهتر است پیش از اقدام به خرید خود حتما به پارامترهای مربوط به حافظه این قبیل از دستگاه ها توجه خاصی نمایید.

زمان ضبط: اینکه دستگاه ضبط کننده صدا مورد نظرتان از چه میزان زمان ضبطی برخوردار است، یک امر کاملا سلیقه ای و شخصی می باشد اما بد نیست بدانید که معمولا اغلب این مدل از دستگاه ها با توجه به نوع باتری به کار رفته در ساختار درونی خود می توانند برای چیزی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت فایل صوتی را در خود ذخیره کننده که البته بستگی به میزان شارژ باتری آنان نیز خواهد داشت.

امکانات جانبی: وجود تایمر زمانی، باتری با قابلیت شارژ سریع، رادیو، پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی، تند و یا کند کردن شنیدن فایل های صوتی، حذف نویزهای اضافه در محیط و همچنین امکان استفاده از قابلیت ضبط خودکار از جمله امکانات مهم جانبی هستند که می تواند  وجود هر یک از آن ها، کمک بسیاری به شما در امر ضبط نمودن صداهای مختلف با کیفیتی مناسب شود. البته فراموش نکنید وجود چنین امکاناتی می تواند بر روی قیمت نهایی فروش این نوع از محصولات ضبط کننده نیز بسیار موثر باشد.

قیمت ضبط کننده صدا: قیمت ضبط کننده صدا بر حسب کیفیت و همچنین ویژگی های مختلفی که برای آن از سوی کمپانی تولید کننده لحاظ شده است، تعیین می شود و به همین خاطر اصلا جای تعجبی ندارد اگر در بازار داخلی کشورمان با ویس رکوردرهایی مواجه شویم که با قیمت های میلیونی به فروش رسانده می شوند. یادتان باشد پیش از اقدام به خرید یک محصول اینچنینی حتما از نوع نیاز و همچنین میزان بودجه خود اطمینان حاصل نمایید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید ضبط کننده صدا مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چندین مدل ضبط کننده صدا حرفه‌ای، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این ضبط کننده‌های صدا از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا