دکوراسیون

راهنمای خرید انواع گلدان زیبا و جذاب

به جرات می توان گفت هیچ کس در دنیای ما انسان ها وجود ندارد که عاشق کاشت گل و گیاه در هر محیطی از پیرامون خود نباشد! کاشت و نگهداری از هر نوع گیاه و گلی در محیطی غیر از فضای سبز و طبیعت، نیاز به انتخاب و خرید یک گلدان مناسب و زیبا دارد تا هم سبب زیباتر شدن گل ها و گیاهان داخل خود شود و هم بتوان از آن به عنوان یک محصول دکوری فوق العاده خوشبو و خوش منظره استفاده کرد. امروزه گلدان های زیادی در بازار موجود می باشند که شاید بهتر باشد با توجه به مواردی که برترمکس در این مطلب از خود به آن اشاره خواهد کرد، اقدام به خرید گلدان برای گل و گیاهان خود نمایید.

 

آشنایی با انواع مختلفی از گلدان ها

همانطور که شما نیز تاکنون تنها با کمی گشت و گذار در گل فروشی ها و باغچه های فروشگاهی کشورمان متوجه آن شده اید، گلدان ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که هر یک از طیف گسترده ای رنگ و طراحی نیز برخوردار هستند. با این حال اما همیشه باید این نوع از ظروف را با توجه به جنس آنان تقسیم بندی کرد که از این نظر توجه شما را به ادامه این بخش جلب می نماییم؛

  • ظروف سفالی: رایج ترین گلدان ها در بازار ایران هستند و به دلیل نوع ساخت خود، می توان از آنایدن در هر محیط بازی که خطر اصابت ضربه وجود نداشته باشد، استفاده نمود. این نوع از گلدان ها به دلیل منافذ زیاد خود، سبب خروج آب بیشتری از درون خود هستند و به همین خاطر باید به گل و گیاهان درونی آنان توجه بیشتری نمود.
  • ظروف پلاستیکی: گلدان های پلاستیکی از قیمت های فوق العاده ارزانی برخوردار هستند و از وزنی کم و مقاومتی مطلوب در شرایط آب و هوایی مناسب برخوردارند. تنوع رنگی  و طرحی در این جنس گلدان ها بسیار زیاد است.
  • ظروف چوبی: گلدان های چوبی نیز همچون مدل سفالی هستند و از همجنس طبیعت هستند. رنگ آمیزی این نوع از محصولات می تواند با توجه به سلیقه و میل شما صورت پذیرد و به دلیل دوام بالای آنان نیز تا سالیان دور و دراز بسیاری می توان از آن ها استفاده کرد.
  • ظروف سرامیکی: این نوع از گلدان ها نیز همچون سفال ها از وزن نسبتا بالایی برخوردار هستند و با توجه به رنگ های براق و زیبایی خود بیشتر از آن ها برای محیط هایی همچون تراس ها، بالکن ها، راهروهای آپارتمانی و غیره که از دید بیشتری نیز برخوردار هستند، استفاده می شود.
  • و …

 

نکات مهم هنگام خرید گلدان

جنس محصول: اولین نکته ای که هنگام خرید گلدان باید به آن توجه کرد، جنس محصول است که ما در قسمت قبل به توضیح تعدادی از جنس ظروف نگهدارنده گل ها و گیاهان برایتان پرداختیم و شما باید با در نظر گرفتن تم و نوع دکوراسیون خانه خود اقدام به انتخاب یک کدام از آن ها نمایید.

وزن آن: نکته مهم دیگری که باید در خصوص خرید این نوع از محصولات به آن توجه نمایید، وزن آنان است. وزن یک گلدان متوسط اصولا زیر ۵۰۰ گرم است و این پر کردن آن با خاک و سنگ و غیره است که سبب سنگین وزن شدن آن می شود و به همین خاطر باید با احتیاط بیشتری در این خصوص اقدام کرد.

اندازه مناسب: مورد بعدی تناسب میان اندازه گلدان یا گیاه و یا گلی است که در داخل آن قرار می گیرد. یادتان باشد اگر گیاه شما کوچک و ظرف نگهدارنده آن بزرگ باشد، گیاه شما همیشه در خیسی مطلق باقی می ماند و اگر هم گیاه شما بزرگ باشد و طرف آن کوچک باشد، قطعا گیاه مورد علاقه تان دچار ضعف رشدی خواهد شد.

هارمونی رنگی: اینکه رنگ محصول مورد نظرتان با رنگ گیاه و گلی که در آن قرار گرفته است از هماهنگی مطلوبی برخوردار باشد، قطعا سبب زیباتر شدن کلی آن در پیش چشمانتان خواهد شد. به همین خاطر توجه به ایجاد یک هارمونی درست رنگی میان گلدان و محتویات داخلی آن از دیگر نکات حائز اهمیتی است که بد نیست به آن توجه داشته باشید.

دسته دار بودن: البته این مورد خیلی در خصوص ابعاد کوچک این نوع از محصولات مهم نیست اما شما باید بدانید که چنانچه به فکر خرید یک گلدان بزرگ برای خود هستید، بهتر است حتما محصول مورد نظرتان از دسته هایی محکم برخوردار باشد تا به وقت لزوم بتوانید به سادگی آن را جا به جا نمایید.

قیمت گلدان: فاکتورهای متعدد و مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت گلدان ها تاثیر می گذارد. منتها ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای توجه به قیمت این نوع از ظرف های نگهدارنده گل و گیاه، به فکر موارد دیگری از قبیل: جنس محصول، اندازه و وزن آن، طراحی و رنگ و غیره باشید تا موفق به انجام یک خرید مناسب برای خود شوید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید گلدان مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چندین گلدان ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این گلدان‌ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا