دکوراسیون

معرفی انواع پرده جذاب و ارزان و زیبا

هر کسی دوست دارد، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند، دکوراسیونی زیبا و دیدنی داشته باشد. پرده در چیدمان و زیبایی خانه‌های ایرانی نقش مهم و تأثیرگذاری دارد، این کالای به‌ظاهر ساده، می‌تواند گوشه‌هایی از زیبایی، دل‌فریبی و رنگ را در خانه‌ی شما به نمایش بگذارد و چشم هر بیننده‌ای را خیره نماید. سه قسمت از منزل و محل سکونت مهم و قابل توجه است که با زیبا ساختن آن‌ها، نما و زیبایی داخل خانه بیشتر خودنمایی می‌کند، کف، سقف و دیوار، قسمتی از دیوار را پنجره تشکیل می‌دهند.

یکی از ارکان ساخت هر خانه وجود پنجره‌های آن است که قسمت قابل‌توجهی از زیبایی داخل خانه را در برمی‌گیرد و این جلوه گری و زیبایی زمانی مضاعف می‌شود که پرده‌هایی چشم‌نواز و رؤیایی بر آن‌ها آویزان شود. انتخاب پرده مناسب علاوه بر جنبه‌های زیبایی‌شناسی، نشان‌دهنده سلیقه و علاقه شما به دیگران است. پرده در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع در محیط‌های مختلف خانه مانند پذیرایی و نشیمن، اتاق‌خواب، اتاق کودک و آشپزخانه قابل‌نصب و استفاده است.

 

انواع پرده اتاق خواب و پذیرایی

پرده آلومینیومی: این نوع پرده سبک‌وزن بوده و از نوع کرکره‌ای است، دارای تنوع و با قسمت‌های مختلف خانه هماهنگ می‌شود، برای سالن‌های روبه حیاط مناسب است، رنگ آن در مقابل نور مقاوم است و نیاز به زیر پرده‌ای ندارد.

پرده پارچه‌ای: پرده‌های پارچه‌ای طیف وسیعی را شامل می‌شوند مانند توری‌های ظریف، حریرهای نازک، مخمل ضخیم، ابریشمی، کتان و نخی که پرطرفدارند و هرکدام در قسمت‌های مختلف خانه کاربرد دارند.

پرده مدرن: این نوع پرده معمولاً ساده‌تر است، ابزارآلات کمتری در نصب آن به کار می‌رود، برای پذیرایی، خواب و آشپزخانه و فضاهای کوچک مناسب است.

پرده کلاسیک: پرده‌های کلاسیک یا سلطنتی از پارچه‌های فاخر و پرنقش تهیه می‌شوند، ابزار و یراق بیشتری دارند که در فضای نشیمن و اتاق‌های خواب بزرگ نصب می‌شوند و حالت رسمی به محیط می‌دهند.

 

نکات مهم در انتخاب، خرید و نصب پرده

  • هنگام خرید سخاوتمند باشید زیرا برای ایجاد چین مطلوب، عرض پارچه باید حدود دو و نیم برابر عرض پنجره شما باشد.
  • اگر طالب محل زندگی و خانه‌ای با نور و روشنایی کافی هستید، از پرده‌های حریر و شیشه‌ای استفاده کنید.
  • سعی کنید پرده شما با یکی از عناصر سقف، دیوار، کف و یا مبلمان خانه هم‌خوانی داشته باشد.
  • پرده‌های پارچه‌ای و کرکره‌ای می‌توانند در کنار هم نصب شوند.
  • برای اتاق‌های خواب از پرده‌های شید و تاریک که برای خواب و استراحت مناسب‌اند استفاده کنید.
  • بلندای پرده امری سلیقه‌ای است، گاهی پرده با زمین مماس است، گاهی ممکن است روی زمین کشیده شود یا تنها فضای پنجره را پوشش دهد، بااین‌حال پرده بلند موجب ابهت و شکوه خانه می‌شود.
  • تا جایی که مقدور است، پرده را نزدیک به سقف نصب کنید، این کار دیوار را کشیده‌تر جلوه می‌دهد و به شیک بودن اتاق کمک می‌کند.
  • پرده‌ها نه تنها زیبایی و جلوه منحصربه‌فردی به پنجره و محل زندگی می‌دهند بلکه ناموزنی و عدم تقارن پنجره‌ها را می‌پوشاند.
  • مهم‌ترین مسئله در زیبایی پرده نوع چیدمان و تناسب آن با خانه‌ی شماست، گاهی با رعایت این تناسب می‌توانید با صرف هزینه‌ی کم خانه‌ای زیبا داشته باشید.
  • برای پنجره‌هایی که در معرض تابش آفتاب هستند، پارچه‌های ضخیم انتخاب کنید، پارچه‌ی نازک مناسب پنجره‌های رو به سایه است.
  • زمانی که طرح و نقش پرده برای شما خسته‌کننده می‌شود، می‌توانید روی پرده‌هایی که قابلیت دارند، طرح‌های گلدوزی، سکه و دکمه‌دوزی انجام دهید و ضمن ایجاد تنوع و خروج از یکنواختی، هزینه خرید مجدد پرده را صرفه‌جویی کنید.
  • همیشه پرده را در آخرین مرحله کار یعنی بعد از نظافت، گردگیری، رنگ‌آمیزی و… نصب کنید.
تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید پرده مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از انواع پرده ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این پرده ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره پرده به دست بیاورید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا